'PROMET NIJE REZANJE VRPCE, NJIME SE TREBA BAVITI': /

Mrak-Taritaš predstavila plan transformacije prometa u Zagrebu

Image

Anka Mrak-Taritaš, kandidatkinja GLAS-a za zagrebačku gradonačelnicu u utorak je predstavila plan transformacije prometa u Zagrebu

30.3.2021.
12:25
VOYO logo

Kandidatkinja GLAS-a za gradonačelnicu Zagreba Anka Mrak-Taritaš predstavila je u utorak plan transformacije prometa u Zagrebu koji se temelji na pametnim semaforima, podvožnjacima i nadvožnjacima te rješenju problema željeznice i izgradnji novih mostova.

Image
ŠKARE OŽBOLT U POHODU NA ZAGREB: /

Želi uvesti vodeni tramvaj koji će voziti od mosta do mosta i bonove za umirovljenike

Image
ŠKARE OŽBOLT U POHODU NA ZAGREB: /

Želi uvesti vodeni tramvaj koji će voziti od mosta do mosta i bonove za umirovljenike

'Grad mora biti prijatelj svojim sugrađanima'

"Kad je riječ o prometu, Grad mora biti prijatelj svojim sugrađanima, zaista omogućiti da promet funkcionira", rekla je Mrak-Taritaš na konferenciji za medije na križanju Magazinske, Zagorske i Vodovodne ulice koje navodi kao jedan od primjera česte i dugotrajne zagušenosti prometa zbog željezničke pruge.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zagreb se razvijao u smjeru od istoka prema zapadu zato što su u smjeru sjever-jug postojale prepreke, odnosno Medvednica i Sava, objasnila je, a jedna od prepreka je i željeznica.

Problem se mora riješiti spuštanjem cestovnih spojeva ispod pruge ili spuštanjem same pruge u podzemlje u jednom dijelu grada, predložila je, objasnivši da je pruga prepoznata kao problem još 1907. godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Poboljšanje rješenja na raskrižjima

Dodala je da se to ne može ostvariti preko noći, ali da baš zato treba odmah početi raditi na takvim velikim rješenjima. Tako je navela kako se s izvođenjem radova na podvožnjacima može započeti već u drugoj godini mandata, dok je za željeznicu u prve četiri godine mandata potrebno napraviti analize i studije te ishoditi dozvole.

Smatra da se hitno moraju poboljšati rješenja na raskrižjima, završiti nedovršene prometnice i pravci i unaprijediti signalizacija, posebno sinkronizacijom semafora i uvođenjem pametnih semafora, što je izvedivo u godini dana.

Srednje i dugoročno zagrebački promet traži reorganizaciju javnog prijevoza, širenje pješačkih zona i ozbiljnu mrežu biciklističkih staza, velike javne garaže na rubovima centra grada, korištenje najnovijih tehnologija kroz sustav pametne mobilnosti, izgradnju dvaju novih mostova i niz drugih stvari, navela je.

"Promet nije samo rezanje vrpce da se pravite važnim, prometom se treba baviti. Imate niz ovakvih kritičnih točaka koje bez problema odradite u mandatu od četiri godine", poručila je Mrak-Taritaš, dodavši da je smisao projekte podijeliti kratkoročne, srednjoročne i dugoročne i početi odmah raditi bez gubljenja vremena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo