PRVE ODŠTETE ZA POGREŠNO UGRAĐENE RAZDJELNIKE: / Neki stanari zbog pogreške dobili na desetke tisuća kuna

Image
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
9.2.2017.
10:06
Davor Puklavec/PIXSELL
VOYO logo

Radi se o četirima zgradama na kojima je radio lokalni podizvođač, u kojima živi 80-ak stanara kojima je ponuđeno financijsko obeštećenje u različitim iznosima - od dvije pa do otprilike 30 tisuća kuna. Tako je danska tvrtka izbjegla tužbe i gubljenje vremena na sudovima.

Tvrtka Brunata, koja je razdjelnike izumila davne 1917., objasnila je kako uslijed pogreške njihova bivšeg podizvođača u programiranju pojedinih uređaja u nekim stambenim zgradama u Požegi stanarima nije bila omogućena pravilna raspodjela toplinske energije, piše Jutarnji. Pritom naglašavaju kako oni nisu imali nikakvu materijalnu ili bilo kakvu drugu korist.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Korisnici dobili financijsko obeštećenje

'Korisnicima kod kojih je reobračunom toplinske energije utvrđena negativna razlika u obračunatoj toplinskoj energiji ponuđeno je financijsko obeštećenje, a u suradnji s tvrtkom Komunalac koja je kupac toplinske energije za navedene zgrade. Navedeni bivši podizvođač je bio mala, lokalna tvrtka pa su, srećom, i posljedice lokalizirane, kako se naknadnom provjerom i potvrdilo', rekao je Mario Krička, prokurist Brunate zadužen za Hrvatsku i Sloveniju.

Tvrtka do danas ima ugrađenih između 145 i 150 tisuća razdjelnih uređaja samo u Hrvatskoj. Budući da je Brunata morala preuzeti odgovornost za ovaj slučaj, iz tog razloga ne želi imenovati lokalnog podizvođača. Jedino što su otkrili jest da se radi o maloj obiteljskog tvrtki.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na samom početku žalila su se tek tri ili četiri stanara. No, navodi Krička, nakon što su Brunatini tehničari izvršili sveobuhvatni pregled relevantnih zgrada ustanovljeno je stvarno stanje.

Svaki stanar je dobio drukčiji iznos

'Napravili smo kompletan reobračun za navedene zgrade pa isplaćeni iznosi točno odgovaraju razlici prethodno izračunate i reobračunate raspodjele troška za svaki stan. Iz toga je jasno da je svaki stanar dobio drukčiji iznos, u skladu s izračunatom razlikom za svoj stan. Radi se samo o stanarima kojima je naplaćeno prethodno više nego što je po reobračunu ispalo', rekao je Kričko.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I iz Komunalca Požega stigao je sličan odgovor - potvrđeno je da su stanari uočili nelogičnosti oko skaliranja razdjelnika, ali i da su propusti uklonjeni. Također su naglasili da su stanari višestambenih zgrada sami odabrali i angažirali Brunatu za ugradnju razdjelnika te mjesečno očitanje impulsa. Tako je svaki vlasnik stana potpisao ugovor s tom tvrtkom. I oni, baš poput Danaca, ističu kako nisu stekli nikakvu korist jer svaka zgrada ima svoje mjerno mjesto u podstanici. On mjeri ukupnu potrošnju zgrade, što nije imalo utjecaja na ovaj propust.

Ne zna se kakva je situacija u ostalim gradovima

Nije poznato je li uočen problem u programiranju i u drugim gradovima u kojima su tvrtke koje se time bave ugrađivale razdjelnike i je li iz tog razloga došlo do isplate odštete.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Podsjetimo, trenutačno je u izradi novi pravilnik o ugradnji razdjelnika. Ministarstvo zaštite okoliša i energetike najavilo je potkraj prošle godine da bi se uočeni problemi do sljedeće sezone grijanja trebali riješiti jer je u tijeku kreiranje novog sveobuhvatnog normativnog i tehničkog okvira kojim bi se reguliralo područje toplinarstva.

Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo