Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

KRITIZIRALA KOLEGE

NASTAVNICA DOBILA OŠTAR ODGOVOR: ‘Kada bih bila zlonamjerna, pomislila bih da je ovo pismo naručeno’

Preko 400 nastavnika podržalo pismo Tamre Šoić u kojemu je odgovorila na kritike savjetnice Mirjane Kazije

Nakon što je viša savjetnica za stručne suradnike pedagoge u Agenciji za odgoj i obrazovanje, Mirjana Kazija, napisala otvoreno pismo u kojemu je oštro kritizirala nastavnike koji su se solidarizirali s Franjom Dragičevićem te im poručila da su u krivu, u samo 24 sata preko 400 nastavnika imenom i prezimenom podržalo je protupismo Tamare Šoić kao odgovor na Kazijinu kritiku.

“U samo 24 sata pismu kolegice Tamare Šoić, kojim odgovara na tvrdnje i stavove više savjetnice Mirjane Kazije, punu podršku, imenom i prezimenom, dalo je preko 400 kolega i kolegica! Ovo pokazuje kako kolegica Šoić nije usamljena u svojim stavovima i razmišljanjima, nego je samo naglas izrekla ono što je i mnogim drugim kolegama i kolegicama na srcu”, napisali su u objavi na portalu Nastavnici.org.

Tvrde da novi potpisi i dalje pristižu, da u trenutku objavljivanja ovog teksta još nisu svi ni popisani, pa ukupan broj još veći.

EKSPLOZIVNO PISMO NASTAVNICE: ‘Obraćam vam se kao jedna od vas. Znam da vam se ovo neće svidjeti, ali – u krivu ste’

Pismo nastavnice Tamare Šoić

Pismo Tamare Šoić u kojemu je odgovorila na tvrdnje Mirjane Kazije prenosimo u cijelosti.

“Poštovana, temeljem otvorenog pisma objavljenog 17. prosinca 2018. dotakli ste se problematike vezane za posao nastavnika i nasilja u školama pa osjećam potrebu odgovoriti Vam na jednak način, otvorenim pismom”, započinje Šoić koja radi u srednjoj, strukovnoj školi 23 godine i predaje hrvatski jezik.

Nastavnici vole red u razredu

“Osvrnut ću se na Vašu tvrdnju o ‘odgajanju poslušnika’.

Malo koji nastavnik voli šutljivog učenika. Šutljiv učenik je neaktivan učenik. Malokoji nastavnik voli poslušnika. Ali većina nastavnika voli red u razredu. Ne voli istovremenu buku i žamor dvadeset i petero učenika jer tada informacija ne stiže niti do jednog od njih.

Prošećite ponekad do razreda i uđite u razred. Učenici su živa bića, oni nisu samo anonimni podnesci koje čitate. A ako im dopustite, znaju biti jako glasni dok istovremeno pričaju, uglas.

Odabrala sam ovaj posao jer volim djecu. Volim rad s djecom. Nećete vjerovati, ali imam beskrajno puno razumijevanja za njihove probleme, pitanja, strahove, želje i sve ono čime nas zasipaju tijekom nastavne godine”, tvrdi Šoić.

Njezini učenici nisu njezini neprijatelji

“I nisam u razredu slučajno, ničijom tuđom željom – već vlastitom. A moji učenici nisu moji neprijatelji, koliko god se Vi trudili dokazati tu tezu i stvoriti nepostojeće neprijateljstvo između njih i nas nastavnika.

Ako ste već odlučili postaviti ‘neprijateljske’ strane u ovoj priči, onda ste odabrali pogrešne skupine.”

Sustav kojemu Kazija pripada je neprijatelj

“Točno je, postoje dvije strane, ali one u ovom slučaju predstavljaju nas, nastavnike i sustav koji onemogućuje, usporava, nameće, brani, izmišlja, promišlja, stagnira i silno želi nastavnika i učenika na suprotnim stranama, a tom sustavu pripadate baš Vi.

Otvorenim nas pismom pozivate na šutnju. A istovremeno izjavljujete kako nastavnici vole učenike koji šute, učenike poslušnike. I sada to isto tražite od nas. Tražite šutnju i tražite poslušnost.”

Sustav traži poslušne nastavnike

“Kritizirate nas zbog stvaranja učenika – poslušnika, a istovremeno tražite od nas, nastavnika – poslušnike. Nastavnike koji će (zauvijek) šutjeti.

Otkako je započela akcija #ijasamfranjo, pitaju nas zbog čega kolege svoja svjedočanstva pišu anonimno. Upravo zbog ovakvih kao Vi, viša savjetnice Kazija. Upravo zbog onih koji će odgovornost za sve loše što se događa u razredima prebaciti na nastavnika.”

Neprijateljsko ozračje između nastavnika i učenika

“Kada bih bila zlonamjerna, poštovana savjetnice, pomislila bih da je ovo pismo naručeno, diktirano i napisano samo s jednim ciljem – zavadi pa vladaj!

Kada bih bila zlonamjerna, zapitala bih se, zbog čega jedna viša savjetnica, ničim izazvana, stvara neprijateljsko ozračje između nastavnika i učenika?”

Ali nisam zlonamjerna pa ću Vaše pismo shvatiti kao iskrenu namjeru poboljšanja i unapređenja sustava koji neumitno tone, kao želju za promjenom, kao nastojanje da stvari učinimo boljima i kao jednostavnu, ljudsku potrebu ostavljanja traga u kaosu poznatom kao obrazovni sustav Republike Hrvatske.

Volja za stagnacijom

“I za kraj, poštovana savjetnice, kritika onog što se dogodilo 15. prosinca 2018., nije ništa drugo do neznanje, zlonamjernost i silna potreba da idućih 20 godina stojimo na mjestu.

Ali mjesto na kojem se sada nalazimo, više ne može istrpjeti stajanje. Samo propast u provaliju ili korak naprijed.

Pa neka svatko sam odabere kojim putem želi. Mi smo već odavno odabrali svoj put.”, zaključuje svoje pismo Tamara Šoić, prof., koju je podržalo 400 nastavnika.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr