Ipak, u praksi je ta tehnologija ipak još malo klimava.
Monda Motor Co i drugi japanski proizvođači automobila najavljuju svoje cyber automobile kao val budućnosti. Hondin sustav Internavi koji se nudi kao besplatna usluga već sada ima 40 tisuća korisnika u Japanu.
Hondin sustav kompjuterskog satelitskog navigatora ugrađen je u otprilike 5 milijuna automobila u Japanu. Tehničari su sada navigatoru, koji na instrumentalnoj ploči prikazuje karte, dodali modem, sposobnost browsanja i mobilni telefon. Navigacijski uređaj košta otprilike 1 800 dolara, a dodatni dijelovi za Internavi 640, što je cijena koja uključuje i ugradnju. Honda ne namjerava u skoro vrijeme predstaviti Internavi na američkom tržištu.
Ideja je uzbuđujuća. Vozači će u automobilima imati neprekidan pristup internetu, baš kao u svojim domovima, putem kojega će birati mjesta na koja žele otići i na koja će mnogo brže stići. Međutim, kao što je i pokazalo nedavno testiranje Hondinog sustava na tokijskim ulicama, proći će još neko vrijeme dok vozač ne bude mogao surfati na vozačkom sjedalu jednako lako kao što surfa u svome domu.
Problemi nastaju s onim što nedostaje - tastaturom. Kako bi upisao internet adresu, vozač mora pritiskati dugme kojim pokreće kursor po listi složenoj po abecednom redu, te tako upisuje adresu slovo po slovo. Zatim, internet nije dostupan prilikom vožnje, jer, u skladu s japanskim zakonom o sigurnosti na cestama, funkcija interneta se automatski gasi kada je auto u pokretu. Pa ni veza s mrežom nije previše brza. Potrebna je bar minuta da se prikaže stranica sa grafikom, a pretraživanje u autu traje bar šest puta dulje nago na običnom kompjuteru. I na kraju cijena surfanja u automobilu po minuti iznosi 29 centi (otprilike 3 kune).
Ovi problemi vraćaju korisnike tamo i gdje su započeli ? na njihove kućne PC-e. Kako bi uštedjeli vrijeme i novac Honda savjetuje korisnicima da za informacijama tragaju kod kuće, zatim ih prenesu na memorijsku karticu koju kasnije ubacuju u navigacijski uređaj u automobilu.
Bez obzira na probleme, japanski proizvođači automobila u utrci cyber automobila pobjeđuju svoje američke konkurente. General Motors Corp. je tek ovoga mjeseca počeo nuditi pristup ineternetu u automobilima, a Ford Motor Co. je takvu uslugu obećao za kraj ove godine.
Uz to, Honda i nije jedini japanski igrač. Tu su još Nissan Motor Co. sa celularnim telefonima koji se spajaju s bazom i prenose tražene informacije u navigacijski sustav automobila, te Toyota Motor Corp. sa svojim sustavom koji se aktivira glasom. Na primjer, vozač vikne Ťvijestiť, i one se prikažu na monitoru koji se nalazi pokraj instrumentalne ploče.