SVAKA POMOĆ JE DOBRODOŠLA /

Stiglo zahladnjenje, ali i korisni savjeti HEP-a: Uz ovih nekoliko trikova uštedite na računima za grijanje

Image
Foto: PIXSELL, Kristina Štedul Fabac

Optimalna temperatura u grijanim prostorijama je 20 stupnjeva. Za svaki stupanj više utroši se šest posto više energije - poručuju iz HEP Toplinarstva

25.10.2021.
10:43
PIXSELL, Kristina Štedul Fabac
VOYO logo

Počela je sezona grijanja, a s obzirom na rast cijena energenata i moguća poskupljenja, savjeti za uštede na računima uvijek su dobrodošli. HEP Toplinarstvo je udijelilo nekoliko savjeta kako da pomoću jednostavnih trikova računi za grijanje budu niži.

  • Nemojte pregrijavati Vaš stambeni/poslovni prostor. Optimalna temperatura u grijanim prostorijama je 20 stupnjeva Celzija. Za svaki stupanj više utroši se šest posto više energije.
  • Ugradite uređaje za regulaciju odavanja topline - termostatski radijatorski set (termostatski radijatorski ventil i termostatska glava), odnosno uređaje kojima se može podešavati (regulirati) potrošnja toplinske energije. Pridržavajte se uputa za postizanje željene temperature tvrtke koja je ugradila ventile u Vaš stambeni/poslovni prostor.
  • Provjerite raspore na prozorima stambenih/poslovnih prostora. Ako postoje, treba ih zabrtviti. Nebrtvljeni raspori na prozorima uzrokuju velike gubitke energije.
  • Prostorije prozračujte redovito, ali ne dulje od 10 minuta. Na taj način će se sačuvati toplina akumulirana u zidovima i namještaju te će nakon provjetravanja Vaš stambeni/poslovni prostor uskoro biti topao kao i ranije. Nikako nije preporučljivo reguliranje temperature prostorije otvaranjem prozora.
  • Radijatori ne smiju biti zaklonjeni zavjesama i namještajem. Sušenjem rublja na radijatoru praktički prekidate grijanje. Pokriven i zaklonjen radijator je izoliran i nema pravog učinka.
  • Na nivou zgrade razmislite o obnovi toplinske ovojnice i drugim energetskim poboljšicama u zgradi.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
savrseni
USKORO
VOYO logo