Udobna limuzina, crne boje, bogato opremljena, vrijedna 320
tisuća kuna. Oglas možda i ne bi bio zanimljiv da takav automobil
putem javnog natječaja - ne prodaje, nego KUPUJE - jedna od
tvrtki Hrvatskih željeznica, koje zbog milijunskih minusa ove
godine otpuštaju 2700 ljudi.
"Automobilu koji se trenutno koristi ističe operativni leasing u
mjesecu studenom 2012. godine čime HŽ Putnički prijevoz ostaje
bez tog automobila. Procijenjena vrijednost nabave ne predstavlja
vrijednost vozila. Ona obuhvaća trošak zaključenja ugovora,
učešće te kompletne troškove mjesečnih rata, osiguranja i
registracije vozila za sve vrijeme leasinga kao i ostale troškove
održavanja", oglasili su se iz HŽ-a.
Automobil će koristiti direktor HŽ Putničkog prijevoza
DamirGrgić. Dok strahuju za
otkaze, ljutiti radnici poručuju – neka uprava počne štedjeti i
na sebi.
A da je moglo i jeftinije – jasno je iz oglasa. Jer HŽ traži
limuzinu od najmanje 140 konjskih snaga, s grijanim kožnim
sjedalima, alu naplacima, navigacijom, biksenon svjetlima, te
umecima od aluminija i orahovine. Kakve to veze ima sa
štednjom?
Iz uprave HŽ-a uvjeravaju kako će odabrati ekonomski
najpovoljniju ponudu, te da osim ovog na raspolaganju imaju samo
jedan službeni automobil.
Pogled na natječaj opravdano budi sumnje u pogodovanje, jer sve
tražene uvjete zadovoljava model samo jednog proizvođača. Dok
željeznice vape za obnovom voznog parka, skupu limuzinu prije
nekoliko mjeseci poželio je i direktor druge HŽ-ove tvrtke, Vuče
vlakova, zaključivši da time zapravo štedi.
"Osobno smatram da će operativni troškovi tog novog automobila
biti manji nego da smo otkupili vozilo staro pet godina, i
nastavili ga držati u svojem voznom parku", rekao je tada
Damir Tot.
No upućeni u poslovanje državnih poduzeća s leasing kućama tvrde
da direktori nekih tvrtki luksuzne aute kupuju prvenstveno da bi
ih nakon isteka najma koji plaća tvrtka - mogli jeftino otkupiti
za sebe.
U samo pola godine natukli su više od 167 milijuna kuna gubitka, režu plaće radnicima, od kojih će 2700 novu godinu dočekati s otkazom u džepu. Mega-gubitnici pak nemaju nimalo srama - direktori ne odustaju od luksuza - pa će svoj vozni park dopuniti jurilicom vrijednom 320 tisuća kuna. I to ne bilo kojom - mora imati sportski ovjes, grijana sjedala, umetke od orahovine i poseban motor.