ČUVAJTE TAJNE PODATKE /

Građani, oprez! U Hrvatskoj je na djelu novi oblik prevare

Image

Hrvatska udruga banaka priopćenjem je upozorila korisnike bankovnih kartica na novi oblik prijevare. Nepoznate se osobe predstavljaju kao službenici banaka ili policijski inspektori te od žrtava traže povjerljive podatke.

5.9.2013.
15:43
VOYO logo

Kako stoji u priopćenju HUB-a, posljednjih dana povećan je broj upita klijenata banaka o sumnjivim telefonskim pozivima starijim osobama u kojima se osobe koje zovu predstavljaju kao službenici banke te traže od klijenata informacije o stanju na računu, broj kartice i PIN. Pozivi se najčešće događaju u večernjim satima, a u nekim slučajevima i noću.

Pozivima se klijente banaka obavještava da su njihove kartice navodno zlouporabljene i da će to riješiti tako da im predaju karticu tekućeg računa i PIN, a u tu svrhu će ih ispred zgrade čekati taksi vozilo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najnoviji "modus operandi" je da se počinitelj predstavlja kao policijski inspektor sa sličnom pričom, samo što više ne traži kartice nego se raspituje o stanju na računu, štednji i slično. Hrvatska udruga banaka ovim putem upozorava građane da djelatnici banaka ne obavljaju ovakve telefonske razgovore, ne zovu klijente u večernjim satima i ne traže podatke o karticama. 

Banke su o ovim događajima obavijestile Ministarstvo unutarnjih poslova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

Kako i gdje se izrađuju kreditne kartice?

U priopćenju Hrvatske udruge banaka nadalje stoji da ni banka, a ni kartična kuća koja je izdala karticu, uključujući i kartične brandove (VISA / MasterCard), ne zna i nema pravo tražiti broj PIN-a ili neki drugi podatak o kartici (troznamenkasti broj s poleđine kartice i slično).

Korisnike kartica koji su dobili ovakve telefonske “upite” ili slične poruke putem e-maila, pozivamo da ne odaju niti jedan podatak o kartici i da o svemu obavijeste izdavatelja kartice (banku ili kartičnu kuću) koji će u suradnji s nadležnim institucijama pokrenuti postupak razotkrivanja prevaranta.

Jednako  tako,  svaki  korisnik  kartice  dužan  je  sam  voditi računa  o svakodnevnoj zaštiti podataka s kartice. To znači da se kartica, broj kartice, broj na poleđini ili bilo koji drugi podatak s kartice ne daje trećim osobama bez obzira kako se one predstavljale.

Pitanje sigurnosti i zaštita klijenta iznimno je važno za poslovanje banaka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sustav sigurnosti domaćih banaka u cjelini izgrađen je sukladno najnovijim svjetskim trendovima i tehnologijama. Kontinuirano se radi na unapređenju tog sustava i u taj segment se ulažu znatni napori i sredstva kako bi se moguće kriminalne radnje svele na minimum.

Radna skupina za sigurnost i zaštitu HUB-a, koja okuplja stručnjake iz svih banaka članica i kartičnih  kuća, u  suradnji  s  MUP-om  neprestano  radi  na  koordiniranju  sustava  zaštite klijenata  banaka, bankomata i ostale  tehnologije  te  provode  edukaciju korisnika kartica i prodajnih mjesta o pravilnom korištenju kartica i rizicima povezanim s korištenjem kartica, zaključuje se u priopćenju HUB-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo