Radovi na pruzi Dugo Selo - Križevci zbog drugog poništenja
natječaja neće početi još najmanje četiri mjeseca. Premijer
objašnjava – samo poštujemo pravila.
"Neću tamo rezati vrpcu, neće je ni biti, ali to će krenuti 1000
posto. Dakle kad igrate po strogim pravilima, onda neke stvari
znaju trajat malo duže. Ako idete preko veze, onda farbate tunele
5 puta, a građane 20 puta", poručio je ZoranMilanović.
Sindikati su mu već napisali otvoreno pismo - sumnjajući da netko
farba oko najveće javne investicije u ovoj godini, 198 milijuna
eura vrijedne pruge na međunarodnom teretnom koridoru koju
većinski plaća Europska unija.
"Ako je tako, treba netko snositi odgovornost za nastalu
situaciju. Po nama, odgovoran je ministar. Ministar apsolutno
nema kontrolu nad društvima koja su nastala nakon podjele
Hrvatskih željeznica", smatra Zoran Maršić,
predsjednik Sindikata željezničara Hrvatske.
Kontrole nema ni cijela Vlada - kritizira šef oporbe
TomislavKaramarko: "Sve u
skladu sa dobrim običajima, navikama, i nesposobnošću ove
Vlade".
Drugi natječaj za prugu je poništen jer je jedna ponuda bila
preskupa, a onu povoljniju HŽ Infrastruktura nije mogla
prihvatiti jer je u tom konzorciju bila i njihova tvrtka kći –
Pružne Građevine.
"Možda u onom prvom natječaju je bilo nekakvih krivica, ali zato
je uprava smijenjena prethodna. Ovo stvarno nije krivica HŽ
Infrastrukture. Ovdje je stvar ponuditelja privatnih tvrtki koje
su se javile na natječaj, ne možete potpisat natječaj koji je 49
mil EUR veći od procijenjene vrijednosti", poručio je
SinišaHajdašDončić, ministar prometa.
Ne može tu, ali moglo se drugu ponudu, tvrde upućeni, samo da je
tvrtka majka spriječila tvrtku kćer da sudjeluje u natječaju. No
i nova uprava prvo je čekala 5 mjeseci i tek onda uvidjela sukob
interesa – za koji sindikati kažu da ga ni nema.
"Znači nema niti jednog službenog dokumenta, papira, pisanog
traga od Europske Unije, da tu postoji sukob interesa", kazao je
IvanForgač, predsjednik
Sindikata hrvatskih željezničara.
Itekako ga ima - tvrdi čelnica HŽ Infrastrukture.
"Znači mi ne možemo, niti ćemo u budućnosti moći potpisati ugovor
sami sa sobom", poručila je Renata Suša, predsjednica Uprave HŽ
Infrastrukture.
Dvotjedni žalbeni rok počinje, a gorak okus pogreške za koju
očito nitko nije kriv se nastavlja.