PROCJENE TROŠKOVA / GONG: Bandić spiskao 25 milijuna kuna

Image

U kampanji za predsjedničke izbore ukupno je potrošeno 70 milijuna kuna, poručuju iz GONG-a i Transparency Internationala Hrvatska.

29.1.2010.
13:29
VOYO logo

ZAGREB - Samo za medijsko oglašavanje, koje uključuje nacionalne televizije i novine, nezavisni predsjednički kandidat Milan Bandić potrošio je 12,8 milijuna kuna, dok je novoizabrani predsjednik Ivo Josipović potrošio 6,4 milijuna, stoji u zaključnom izvješću GONG-a i Transparency Internationala Hrvatska.

Stoga, ako se uzmu u obzir i ostali troškovi kampanje, koji čine najmanje 50 posto svih troškova, procjenjuje se da je zagrebački gradonačelnik u utrci za Pantovčak potrošio najmanje 25 milijuna kuna. Josipovićevi troškovi, procjenjuju GONG i TIH, su se popeli na 13 milijuna kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, računica spomenutih udruga ne poklapa se s iznosom koji su kandidati prijavili. Naime, Bandić tvrdi da je ukupni trošak njegove kampanje 15,2 milijuna, dok je prema podacima iz stožera novoizabranog predsjednika Josipović potrošio 8,9 milijuna kuna.

Nakon Bandića i Josipovića, najviše novca na oglašavanje na TV-u i u novinama potrošio je Dragan Primorac - 5,2 milijuna kuna, a slijedi ga Nadan Vidošević sa 4,1 milijuna kuna i Andrija Hebrang s 3,7 milijuna, dok su ostali kandidati potrošili 350 tisuća kuna i manje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zorislav Antun Petrović iz Transparency Internationala Hrvatska kazao je da je ukupno u predsjedničkoj kampanji potrošeno 70 milijuna kuna.

"Najveća sramota ovih izbora je što se primjenjivao Zakon o financiranju izborne promidžbe za predsjedničke izbore iz 2004. koji malo toga regulira, a i za to malo ne daje sankcije, pa su građani prisiljeni vjerovati kandidatima, ali ne mogu sa sigurnošću znati je li u kampanji bilo sumnjivog novca ili ne", izjavila je predstavnica GONG-a Sandra Pernar .

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U takvoj ocjeni pridružio joj se čelnik Petrović koji je naveo kako su zabilježili više loših primjera, a među najgore, kaže, spada dijeljenje "gotovine" biračima i primanje novca od anonimnih donatora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo

Još iz rubrike