Vrijednost Facebooka pala za 13 milijardi dolara

Facebookova dionica na samom otvaranju burze potonula je u ponedjeljak na 33,01 dolar, znatno ispod inicijalne vrijednosti u petak kada je ponuđena na prodaju po cijeni od 38 dolara.

21.5.2012.
17:09
VOYO logo

Kako izvještavaju svjetski mediji, na samom otvaranju NASDAQ burze danas u 15:30 sati po hrvatskom vremenu, dionica Facebooka potonula je na vrijednost od 33 dolara. Cijena se u prvih sat vremena trgovanja kretala oko 33,86 dolara po dionici što znači da tržišna kapitalizacija Facebooka iznosi 91,54 milijardi dolara, što je 13 posto manje od vrijednosti postignute u petak, prvog dana trgovanja, kada je tržišna kapitalizacija iznosila čak 104 milijarde dolara.

Trgovanje dionicama pod oznakom "FB" započeo je u petak po cijeni od 42 dolara, međutim dionica nije "eksplodirala" kako se to očekivalo, a to je dovelo do iznenađujućeg učinka. Naime, do kraja dana cijena Facebookove dionice strmoglavila se na 38,23 dolara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Inicijalna javna ponuda dionica i izlazak ove kompanije na burzu potaknuli su mnoge rasprave od kojih bi se većina moglo svesti pod pitanje: Vrijedi li Facebook 100 milijardi dolara?

Kako piše Rich Karlgaard za Wall Street Journal u članku pod naslovom "The Future Is More Than Facebook", riječ o još jednom tehnološkom balonu. I to balonu koji opasno prijeti prsnućem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naime, podsjetimo se da je Facebook prošli mjesec za Instagram, dvije godine staru tvrtku sa samo 11 zaposlenih i gotovo bez prihoda, platio čak milijardu dolara u gotovini. Uz još nekoliko akvizicija koje je Facebook napravio prije IPO-a, mnogi analitičari drže da su one ipak - preplaćene.

"To mora biti balon, zar ne?", pita se Karlgaard.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Današnji programeri nisu obični štreberi. Oni čine algoritamsku vojsku nadrealnih ljudi poput Marka Zuckerberga, blijedih muškaraca jednoličnog glasa koji se radije kriju u kupaonici tijekom kampanje za IPO. Kada se konačno suočio s investitorima, Zuckerberg je nosio hoodicu".

"To ne može biti američka budućnost, zar ne?", napisao je Karlgaard u svom članku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema Karlgaardu, SAD bi se trebale usmjeriti na važnije sektore kao što su energetika, transport, proizvodnja hrane, vodoopskrba, zdravstvo i edukacija, odnosno na tehnologije koje rješavaju "mnogo veće probleme od onih tko je s kime prijatelj na Facebooku".

Prethodni članci: arti-201205210277006 arti-201205180787006 arti-201205180702006 arti-201204100225006 arti-201205110242006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo