Nagradno putovanje u Dubai na Facebooku je u samo dva tjedna okupilo preko 20.000 obožavatelja iz regije. Kako doznaje portal za računalne i ekonomske poslove Rep.hr, a prenosi Netokracija, prevara je napravljena zbog zarade na Googleovim oglasima.
Fan stranica nagradne igre poziva se na uglednu svjetsku agenciju United Travel koja se niti ne spominje na web stranici na koju upućuje sudionike.
"Sudionike se poziva na podršku sponzorima klikom na oglase. Dok je IQ test tek Google oglas koji je također otrkiven kao prijevara u Potrošačkom kodu, Generalturist uopće nije sponzor nagradne igre" – povrdila je direktorica marketinga Lana Ručnov za REP.
Vlasnici web stranice United Travel na koju vas se upućuje zarađuju svaki put kada kliknete na Google oglas, kao i ukoliko preko njihovog partnerskog linka rezervirate putovanje kod Generalturista. Ni Google ni Generalturist u ovom slučaju nisu odgovorni s obzirom da ne znaju na koji način vas se uvjerava da klikate. Osim toga, traže vas i osobne podatke poput imena i e-maila.
Podaci o vlasnicima domene upućuju navode gospodu Vasiljeva Zajceka iz Sarajeva i Edisa Pilipovića iz Velike Kladuše. Među agencijama pod imenom United Travel ima mnogo tvrtki, no o ovoj iz Sarajeva nema ni riječi.
Kako piše Netokracija, "ne sumnjamo da će vas obavijestiti i o novim nagradnim igrama. U najboljem slučaju, to je sve što će učiniti" te savjetuju korisnicima da se odjavite kao njihov fan na Facebooku klikom na Remove me from fans u donjem lijevom kutu te upozorite poznanike da ne ostavljaju svoje podatke.