Ono što je važno napomenuti jest to da ovaj neuspjeh nema nikakve veze s tehnologijom koja stoji iza Googelovih proizvoda jer je ona upravo nevjerojatno dobra. Nešto drugo je posrijedi. Naime, riječ je o slabijem produkt dizajnu, piše Business Insider.
Primjerice, Google TV je uređaj koji je kompliciran do apsurda i kao da je dizajniran za korisnike koji pošto-poto žele kupiti TV koji je jednako kompliciran kao i računalo.
Googleov e-mail sistem, Gmail, je godinama prisiljavao korisnike da upotrebljavaju "konverzacijski" format s kojim su geekovi bili oduševljeni, ali koji je zbunjivao normalne ljude koji su samo željeli dobri, stari e-mail.
Osim toga, Googleov operativni susutav Android je unatoč mnogim tehnološkim prednostima pred Appleovim iOS-om, i dalje težak i kompliciraniji za korištenje nego ono što nudi Apple.
Ono što je zajedničko za sve ove tri "anegdote" jest to da Google dizajnira proizvode za tehno geekove, dok ih Apple dizajnira za normalne ljude.
Na kraju ispada da su tehno geekovi mala, neobična niša na velikom potrošačkom tržištu, što je otežalo Googleu da postane omiljeni brand na masovnom tržištu.
Razlika između Googleova dizajna proizvoda i Appleova dizajna proizvoda počinje s razilkom između tipova ljudi koje svaka od kompanija stavlja na visoko mjesto i najviše cijeni.
Google ima inženjersku kulturu u kojoj briljantni tehnolozi imaju status rock zvijezde.
Apple pak ima produkt-dizajnersku i marketinšku kulturu u kojoj "tehnologija" služi samo kao podrška funkciji proizvoda.
Drugim riječima, Google - koji vode osnivači i direktori koji su postigli nevjerojatno dobre ocjene na sveučilištima - je kompanija koja je legendarna po zapošljavanju isključivo najpametnijih ljudi. Naravno riječ je o Googleovoj definiciji "pameti" koja se temelji kako na prosjeku ocjena podnositelja zahtjeva za zaposlenje tako i na njegovoj sposobnosti da odgovara na "uvrnuta" Googlova pitanja. Ta pitanja većinu ljudskih bića bi smela, ali ne i budućeg Googleova inženjera koji će s lakoćom izračunati "koliko teniskih loptica stane u školski autobus".
S druge pak strane, Apple je osnovao i izgradio čovjek koji je napustio fakultet, koji je vrlo cijenio LSD i kaligrafiju i koji je inspirirao dizajn Appleovih proizvoda kakvi su oni danas. No, Steve Jobs to nije naučio u školi.
Poput mnogih ljudi koji rade u Googleu, Steve Jobs je bio zaista briljantna i kreativna osoba, međutim on najvjerojatnije ne bi mogao dobiti posao u Googleu. Googleov algoritam za zapošljavanje uzeo bi u obzir Jobsov manjak formalnog obrazovanja i nakon toga zaključio da od tog tipa neće imati ništa.
Genij Stevea Jobsa je tako na neki način vrst genija kakvom Google vrlo malo ili nimalo ne poklanja pažnju.
Međutim, ako Google želi postati omiljeni brand na masovnom globalnom tržištu, ovaj tip genija je nužan u ovoj kompaniji. Mjesto gdje će Google pronaći genijalce koje će potom zaposliti u tom slučaju vjerojatno nisu najprestižniji inženjerski smjerovi na sveučilištima.
Pogledajte ispod s kojih američkih sveučilišta Google i Apple danas zapošljavaju nove stručnjake.
Prethodni članci: arti-201203220369006 arti-201203190584006 arti-201203200202006 arti-201203160209006 arti-201203150826006 arti-201203230535006