Djeluje isto, no sa siječnjem, u HAC su stigle promjene.
Održavanje I naplata cestarine izdvajaju se u novoosnovanu
tvrtku. Traže se veća učinkovitost i uštede.
Jedan od tih pomaka je - I rješavanje prekobrojnosti - na što se
upozorava godinama jer u HAC-u je zaposleno preko 2800
ljudi.
Među otpuštenima će se naći i dio zaposlenika autoceste
Rijeka-Zagreb. Popis je u izradi, a nadležni poručuju: Vodit će
se računa da svaki djelatnik HAC I ARZ dobije određenu
otptremninu za svoj odlazak. O brojkama ne bih sada želio
govorit. Ovog trenutka usuglašavamo i brojke i način i modele sa
socijalnim partnerima.
Reže se i na izdacima za šefove – za 50-ak HAC-ovih menadžera,
direktora sektora i zamjenika, svaka iduća plaća bit će manja
između 1000 i više kuna. No apsurda i dalje ima - smijenjeni šef
uprave Dražen Guštin, koji reforme nije pokrenuo, uz plaću od
15-ak tisuća kuna - imenovan je šefom projekta Zagrebačka
obilaznica, koju HAC u iduće 4 godine ne namjerava graditi.
Rješavanje problema odgađalo se predugo, naglašavaju i u
Nadzornom odboru.
A kada se troškovi autocesta i smanje, teško da će od toga
značajnije profitirati vozači. Najavljenim
koncesioniranjem, čemu se mnogi stručnjaci protive - cestarina
sigurno neće pojeftiniti.
S prvim siječnja započele su reforme u Hrvatskim autocestama. Osnovana je i nova tvrtka kojoj je cilj smanjiti visoke troškove održavanja autocesta, te izraditi plan rješavanja viška zaposlenika. RTL Danas ekskluzivno doznaje bi se na popisu otpisanih, koji će uskoro biti predstavljen, trebalo naći ukupno petstotinjak radnika iz HAC-a i Autoceste Rijeka Zagreb.