Virtualna stvarnost, sigurnost i nadzor, nadgledanje domova starijih i nemoćnih, videoigre... To su sve moguće primjene novog patentiranog prototipa, koji će danas po prvi put biti predstavljen u Eindhovenu, Nizozemska, u sklopu znanstvene konferencije europskog projekta Netcarity.
Ovaj prototip razvili su znanstvenik David Stoppa i njegove kolege, koji rade na Istraživačkom odjelu SOI (integrirani optički senzori) Fondacije Bruno Kessler.
Nova tehnologija veliki je uspjeh talijanskih znanstvenika. Naime, ćelija koja hvata svjetlo na senzoru kamere ima trenutačno najmanji piksel u ovom području istraživanja (10 μm, odnosno 10-milijunti dio metra, što je otprilike jedna desetina debljine ljudske vlasi). Taj prototip može snimati slike s najvećom mogućom kvalitetom detalja.
Istraživački odjel SOI, koji vodi Lorenzo Gonzo na FBK, razvio je ovaj prototip uz financijsku pomoć Europske unije, i to u sklopu projekta Netcarity. Netcarity je veliki projekt EU-a, a cilj je razviti tehnologije i servise za sve starije europsko društvo te omogućiti starijima i onima koji žive sami bolju kvalitetu života.
U usporedbi s digitalnim kamerama koje su danas dostupne na tržištu, a koje omogućuju hvatanje samo 2D projekcije na ekranu, FBK-ova nova kamera otkriva treću dimenziju. Ovaj uređaj obasjava scenu koju želi snimiti ultrakratkim pulsovima laserskog svjetla, koji padaju na željeni objekt, a zatim se vraćaju na polaznu točku. Tu ih detektira sofisticirani mikrosenzor poznat pod nazivom CMOS (Complementary Metal Oxide Semiconductor), koji može izračunati udaljenosti između različitih objekata, odnosno ono što je poznato kao treća dimenzija.
Istraživači na FBK su među prvima na svijetu uspjeli napraviti takav senzor koristeći standardnu tehnologiju CMOS, a ista se koristi i u izradi mikroprocesora i većine elektroničkih komponenti. Osim toga, ova tehnologija omogućava i značajne uštede jer smanjuje troškove proizvodnje takvih komponenti.
Sljedeća generacija videoigara mogla bi također imati koristi od takve tehnologije jer ovaj 3D sustav može direktno "čitati" pokrete igrača. To znači da se igrač može slobodno kretati unutar polja koje pokriva kamera, simulirajući sportske izazove ili neku drugu videoigru, i to bez nošenja specijalne opreme i uređaja koji prenose pokrete igrača u računalo. Također se može koristiti za inteligentne navigacijske i interaktivne sustave koji će biti korišteni kao elektronski vodiči u muzejima i sl.
Prava 3D budućnost zapravo tek počinje.