Da želi biti popularan ministar zaposlio bi kaže - 30 tisuća ljudi. No, stvarnost je u njegovom sektoru suprotna:
"Do sredine iduće godine iz ovog sektora mora otići 10 tisuća ljudi ukupno. Tu je predvodnik u negativnom trendu HŽ, nakon toga HAC ARZ, Croatia Airlines i određene lučke uprave", kaže SinišaHajdašDončić.
Ministar se vrlo brzo ispravio - brojka onih koji odlaze je doista 10 tisuća, no rok je ipak četiri godine. Znaju se i konkretna očekivanja poput onih za Croatiju Airlines.
"Otprilike 200 ljudi manje. Prizemljiti jedan avion i ukinuti 12-13 linija", ministrov je plan.
Jer ukupan udio zaposlenih u javnom sektoru u Hrvatskoj, kaže Dončić iznosi 12 posto - u Europi je upola manji. No, sindikati u HŽ-u kažu - njih je za europske prosjeke - premalo.
"Primjerice, nama čak po devet vagona bude dodijeljeno jednom kondukteru da ga prati. Jedan vlak sa devet vagona, praktički je nemoguće pregledat svakog putnika, sve karte. Strojovođe nam rade prekovremeno", žali se IvanForgač iz Sindikata hrvatskih željezničara.
Ljudi se, uz priče o otkazima - boje, kaže Forgač te teže obavljaju svoj posao. A bojati bi se trebali i Dončićevi direktori ako ne obave svoj dio posla i ne iskoriste europski novac.
"Oni znaju da lete s radnog mjesta ako ne završe svoj dio posla. To je vrlo jednostavno".
Barem za ministra, a za direktore?
"Nemamo namjeru ovdje vegetirati dva mandata nego želimo pokazati što možemo napraviti", kaže predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture DarkoPeričić.
Ako pak do nove godine ne ispuni zadano..
"Dat ću ostavku, to uopće nije upitno, ali mi ćemo sigurno ispuniti to što smo rekli i iznad toga", uvjerava Peričić.
HŽ već počinje i zapošljavati mlade stručnjake, dok se prvi konkretni rezultati programa restrukturiranja - očekuju do kraja godine.