NE VALJA AUTO, NE VALJAM NI JA /

Direktor Toyote se posuo pepelom u Kongresu

Image

Unuk osnivača japanskog automobilskog giganta, koji trenutno vodi tu kompaniju, tijekom svjedočenja pred američkim kongresnim odborom ispričao se za sve nevolje s njegovim pokvarenim autima.

24.2.2010.
21:43
VOYO logo

WASHINGTON - Akio Toyoda, predsjednik uprave japanskog automobilskog diva Toyota Motor Corp., rekao je u srijedu na saslušanju u američkom Kongresu da njegova tvrtka "nikada ne bježi od problema" i ispričao se za prometne nesreće koje su izazvali njezini automobili. 

"Sasvim otvoreno govoreći, bojim se da je tempo razvoja naše tvrtke bio prebrz. Sa žaljenjem moram reći da su rezultat toga sigurnosni problemi zbog kojih smo morali povući naša vozila iz prodaje. Duboko žalim zbog svake nesreće koju su doživjeli vozači Toyote", rekao je Toyoda, 53-godišnji unuk osnivača tvrtke, u svjedočenju pred Odborom za nadzor i vladine reforme Predstavničkog doma Kongresa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Toyoda, koji je na čelu najvećeg svjetskog proizvođača autombila od lipnja 2009., pozvan je da svjedoči pred Kongresom nakon opoziva oko 6,5 milijuna Toyotinih vozila u SAD-u, zbog problema s papučicom gasa i nekontroliranim ubrzavanjem vozila, koja su izazvala brojne prometne udese s do sada potvrđenih 39 žrtava. On je prvo odbio svjedočiti, ali je ubrzo popustio velikim pritiscima američke političke i poslovne javnosti.

"Ja sam unuk osnivača. Sva Toyotina vozila nose moje ime. Kada su ona oštećena, oštećen sam i ja. Više od svih želim da Toyotina vozila budu sigurna i da se naši kupci u njima osjećaju sigurno", rekao je Toyoda u uvodnoj izjavi na engleskom jeziku, a kasnije je na pitanja članova odbora odgovarao na japanskom. Istaknuo je da Toyota u SAD-u vozila prodaje već 50, a proizvodi ih 25 godina, te da zajedno s dobavljačima, u proizvodnji, prodaji i održavanju zapošljava 200.000 Amerikanaca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

On je naglasio da Toyota poduzima najveće napore kako bi obnovila povjerenje u svoja vozila te da je njegov priotitet "poboljšanje kvalitete".

Izrazio je sućut obitelji policajca iz San Diega, koji je u kolovozu 2009. poginuo s još tri člana obitelji u Lexusu koji je nekontrolirano ubrzao na autocesti. Majka poginulog policajca također će svjedočiti pred kongresnim odborom.

Američki ministar prometa Ray LaHood rekao je ranije pred odborom da Toyotina vozila obuhvaćena opozivom nisu sigurna za vožnju dok se na njima na obave popravci. Čelnik američkog ogranka Toyote James Lentz III, koji je pred istim odborom svjedočio u utorak, rekao je kako nije siguran da je tvrtka riješila problem s nekontroliranim ubrzanjem vozila, iako je zbog njega opozvala oko 8,5 milijuna vozila u svijetu.

Na pitanje kongresnika vjeruje li da će opoziv radi promjene podnih obloga i popravka papučica gasa riješiti problem naglih ubrzanja, Leintz je odgovorio "ne u cijelosti", dodajući kako će Toyota nastaviti budno pratiti stanje i otklanjati nedostatke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo