ANALIZA STRUČNJAKA /

Zašto je došlo do onako stravičnog udara Audija u betonski blok kod Učke? 'Znao je da neće biti kažnjen'

Image
Foto: Nel Pavletic/Pixsell

Marušić vjeruje kako je vozač Audija A3 prebrzo vozio, a vjeruje da su postojale i dodatne distrakcije kao što su mobitel, umor, konzumiranje nedopuštenih supstancija… znajući da neće biti kažnjen

6.12.2023.
13:58
Nel Pavletic/Pixsell
VOYO logo

Na jučerašnju stravičnu nesreću na izlazu iz tunela Učka osvrnuo se naš prometni stručnjak dr. Željko Marušić za Autoportal. Vjeruje kako je vozač Audija A3 prebrzo vozio, ali i da je možda koristio mobitel, bio pod utjecajem alkohola ili nekih drugih supstancija znajući da neće biti kažnjen, a tunel je sam po sebi loše prometno riješen.

Propisana brzina na izlasku iz tunela je 40 km/h jer dolazi desni zavoj, a blizu su i naplatne kućice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Dinamika vozila pri izlijetanju, deformacije vozila i teške, tragične posljedice ukazuju i na mogućnost obijesne vožnje", kaže Marušić.

Image
UŽAS U ISTRI /

Dvoje poginulih u teškoj prometnoj nesreći na izlazu iz tunela Učka: Udario u rubnik pa se zabio u betonski blok kod naplatnih kućica

Image
UŽAS U ISTRI /

Dvoje poginulih u teškoj prometnoj nesreći na izlazu iz tunela Učka: Udario u rubnik pa se zabio u betonski blok kod naplatnih kućica

Možda je pričao na mobitel ili pio...

Istraga će pokazati je li vozač u trenutku nesreće koristio mobitel, bio pod utjecajem alkohola ili nekih drugih zabranjenih supstancija. Istražit će se i jesu li gume bile po propisima i u dobrom stanju te jesu li svi putnici u autu bili vezani.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Marušić smatra da je ključni problem što se brzina u tunelu samo nadzire, ali ne kažnjava iako na izlasku iz tunela dolazi neugodan desni zavoj, a blizu su i naplatne kućice. Stručnjak objašnjava kako je loše prometno rješenje još iz 1981. godine, a francuski koncesionar ga nije poboljšao pri izgradnji druge cijevi tunela.

Treba postaviti kamere za mjerenje brzine

"Iako je propisno signalizirano, ova nesreća ukazuje da signalizaciju treba dodatno poboljšati te na kritičnom mjestu na izlasku iz tunela i ulasku u razmjerno oštri desni zavoj postaviti vibracijske trake za upozorenje na usporenje. Također bi pred zaštitne cementne blokove trebalo ugraditi elastične barijere, koje bi umanjile i spriječile teške posljedice pri udaru vozila", smatra Marušić.

Ova nesreća pokazuje da treba postaviti radarske kamere za mjerenje brzine i razmaka među vozilima u svim tunelima na autocestama kako bi se prekršaji mogli sankcionirati po Zakonu o sigurnosti prometa na cestama. To je najbolja mjera za discipliniranje neodgovornih vozača i povećanja sigurnosti u prometu.

Podsjetimo, u stravičnoj prometnoj nesreći u utorak oko 19 sati na izlazu iz tunela Učka, na mjestu je poginulo dvoje putnika od 27 i 37 godina. U bolnici je preminuo i treći putnik star 25 godina. Liječnici se bore za život vozača (27) Audija iz BiH.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

POGLEDAJTE VIDEO: Nesreća na Slavonskoj aveniji: Sudarila se tri auta, kombi i vatrogasno vozilo

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo