ŽELJKO MARUŠIĆ / Prometni stručnjak o tragediji kod Zadra: 'Krivi su roditelji jer su maloljetniku dozvolili vožnju takvog motora'

Image
Foto: Pixsell/Facebook

Nesreća se dogodila u 4 sata ujutro, a ustanovilo se da nije imao vozačku dozvolu i bio je pijan

4.8.2018.
17:46
Pixsell/Facebook
VOYO logo

Mladi i pijani motociklist, u dobi od svega 16 godina, naletio je prije dva dana u Starigradu kod Paklenice na četiri djevojke. Dvije djevojke i mladi vozač su ozlijeđeni, a 18-godišnja Laura B. preminula je u bolnici nekoliko sati nakon nesreće.

PROČITAJTE VIŠE:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

>>Bez vozačke: Pijani tinejdžer na motoru pokosio četiri djevojke, jedna preminula

>> Mještani Starigrada u šoku: 'Da nisu stale kupiti pecivo, cura bi još bila živa' 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

>> Pijan motorom pregazio djevojku, susjedi tvrde: 'Jurcao je po 120 km na sat'

Nesreća se dogodila u 4.40 sati ujutro, a ustanovilo se da je maloljetnik, osim što nije imao položen vozački ispit, bio potpuno pijan. Osim toga, ispostavilo se da je motor kojim je mladić upravljao iznimno snažan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prometni stručnjak Željko Marušić na svom portalu Autoportal komentirao je ovaj tragični događaj. On piše da su ovdje odgovorni roditelji koji su dopustili da im dijete uopće vozi, a da je potpuno zakazala i policija. Naime, prema tvrdnjama mještana, isti je mladić već dulje vozio motor, a još nema ni pravo polagati vozački ispit, pa se Marušić pita kako to da policija to nije znala.

'Roditelji su primarni krivci'

"Roditelji su primarni krivci jer su nezrelom maloljetniku dali ubojit motocikl, za kojeg nije ni mogao polagati vozački ispit, a policija je teško zakazala, jer takvog brutalnog i višestrukog kršenja prometnih propisa ne bi moglo biti da savjesno rade svoj posao", piše Marušić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ako bi se željelo uvesti kažnjavanje roditelja za zlodjela djece, nesreća u kojoj je u četvrtak u 4:40 na državnoj cesti D-8 u Starigradu teško alkoholizirani 16-godišnjak sportskim motociklom KTM Duke 200, nakon izlijetanja na nogostupu naletio na četiri djevojke, pri čemu je 18-godišnjakinja podlegla ozljedama, mogla bi biti primjer za to.

Teško to kompromitira policiju, pogotovo što mještani tvrde da je dotični tuda godinama ludovao motociklom, a činjenica da se kobne večeri upustio u jurnjavu, premda je zbog alkoholiziranosti (nakon nesreće mu je izmjereno 1,84, pa je prije vožnje imao oko dva promila alkohola u krvi) vjerojatno jedva doteturao do motocikla, usto bez vozačke dozvole (!) i u dobi kad ne može ni polagati za takav motocikl, potvrđuje da se nimalo nije bojao policije!

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dapače, činjenica da vozačku dozvolu A-kategorije za motocikl od 200 ccm može polagati tek osoba s 18 godina (16-godišnjak može polagati kategoriju A1 za motocikle do 125 ccm), a da su mu roditelji ipak dali na korištenje onaj s 200 ccm, pokazuje da je i njemu, a i roditeljima, bilo dobro poznato da policija ne radi svoj posao!

Dakle, tom krajnje neodgovornom maloljetniku nikakav problem nije bio, usto, voziti teško pijan, prebrzo. Bi li tako što bilo kome palo na pamet u Njemačkoj, Austriji, Švicarskoj..., pa i Sloveniji? Malo morgen!"

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Policija bi trebala odgovoriti kako je to bilo moguće".

"Policija bi javnosti trebala odgovoriti kako je to bilo moguće, tim više što mještani tvrde da je to radio učestalo, godinama te da je tragedija bila pitanje vremena (statistička neminovnost)!

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stoput sam govorio i pisao kako je najgora stvar koju 16-godišnjaku (naravno nakon položenog vozačkog ispita kategorije A1) mogu priuštiti roditelji kupnja skutera, pogotovo s motorom većim od 50 ccm. Poput uplate predujma za troškove pogreba! Naime, vožnja na dva kotača nije 10 ili 20 posto pogibeljnija nego na četiri, nego 10 ili 20 puta!

To dokazuju statistike, u proteklih deset godina udio osoba poginulih na dva kotača, u ukupnom broju poginulih na cestama je 16 do 18 posto, a njihov je udio u prometu, računajući broj prevezenih osoba i prijeđenih kilometara manji od jedan posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ali, nezrelom djetetu dati na korištenje praktički trkaći motocikl, znajući da za njega još dvije godine neće moći polagati vozački ispit, krajnje je neodgovorno prema njemu i cijeloj zajednici, suludo. Riječ je dvokotaču koji na 134 kg mase raspolaže s 25,8 KS i do 100 km/h ubrzava za samo 9,5 s.

I to u ruke 16-godišnjaku, bez vozačke dozvole A1 (koju je jedino mogao polagati, a nije), a ne bi mu bila dostatna, i usto je sklon devijantnom ponašanju! Uh...

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Činjenica da je 16-godišnjaku ustupljen motocikl od 200 ccm, premda legalno, nakon polaganja vozačke dozvole A1 kategorije, može voziti samo onaj do 125 ccm, pokazuje da ima elemenata kaznene odgovornosti roditelja.

A maloljetniku, uz primjerenu zakonsku kaznu, jer je očito duže vozio bez dozvole, usto teško alkoholiziran, i težine posljedica, trebalo bi doživotno zabraniti dobivanje bilo kakve vozačke dozvole! Neka to bude pouka za sve", zaključuje Marušić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo