Poklon stiže uz poštarinu od 135 kuna

Domišljati lopovi sve više smišljaju načine kako izvući novac poštenim ljudima. Primjerice nude im razne 'poklone' i novčane iznose, a zauzvrat traže plaćanje dostave ili 'obrade podataka'.

18.9.2012.
10:38
VOYO logo

Jednu Puljanku telefonski su obavijestili da je, eto, slučajnim odabirom odlučeno da je upravo ona sretni dobitnik besplatnog Cosmodiska. Kada ih je upitala je li to baš onaj koji se reklamira na televiziji, rečeno joj je da jest, a sve što treba učiniti da bi dar primila je platiti 135 kuna poštarine.

Kad je paket stigao gospođa je odmah vidjela da nešto nije u redu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nalazio se samo u jednoj bijeloj vrećici bez ikakvih popratnih dokumenata, poput specifikacije proizvoda, proizvođača, pa čak nije imao ni upute za upotrebu. Stoga sam ga otvorila, a kada sam vidjela da to nije ni dobra replika proizvoda kakav imam kod kuće, vratila sam ga dečku koji ga je donio i odbila preuzeti. Javljam se s ovom pričom jer ne želim da netko nasjedne na ovakve prevare", ispričala je Puljanka za Glas Istre. Upitana sjeća li se kako su joj se predstavili kada su je zvali, odgovorila je da nije zapamtila, ali da zna da su rekli da zovu iz Dubrovnika. Isto tako dostavljač, navodi, nije imao oznake neke tvrtke, a do njezine je kuće stigao privatnim autom.

Pokloni uz naplatu poštarine su prijevara

Koliko ima ovakvih i sličnih prijevara te što je činiti onima koji se osjećaju prevarenima pojasnili su u pulskom Društvu za zaštitu potrošača.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hana Jurić iz Savjetovališta Društva za zaštitu potrošača kaže da su imali puno upita i pritužbi vezano za tvrtke koje dijele "poklone" uz naplatu "poštarine". Prvo su se dijelili "besplatni" parfemi, pa energetske narukvice, a sada razna pomagala.

"Ako se i dijele darovi u obliku promidžbenog poklona tvrtke, oni moraju biti besplatni, bez ikakve naplate (čl. 54. Zakona o zaštiti potrošača)", jasna je Jurić te podsjeća da dostava takvog proizvoda, teškog od jednog do pet kilograma, preko legalne dostavne tvrtke košta oko 40 kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svim potrošačima savjetuje da ne prihvaćaju takve "poklone", a ukoliko su ih iz nekog razloga ipak preuzeli i platili "dostavu", podsjećaju da kod ovakvih kupovina (kupovina na daljinu, čl. 36. Zakona o zaštiti potrošača) uvijek imaju rok od sedam radnih dana od dana primitka proizvoda za raskid ugovora (u slučaju da je obavijest o pravu na raskid dostavljena), odnosno tri mjeseca (ako obavijest nije dostavljena). U slučaju da trgovac ne želi vratiti novac, ili je proizvod sumnjive kvalitete, ili pak nema sve potrebne dokumente, potrošač se prijavom može obratiti nadležnom Državnom inspektoratu

Od lažnih parfema do zamjene brojila

Ima slučajeva primjerice da se putem telefona ljudi obavještavaju da su u nagradnoj igri osvojili dva parfema koji inače koštaju 600 kuna, samo se treba platiti dostava od 95 kuna. Kada parfem dođe na kućnu adresu, postane jasno da je riječ o jeftinim parfemima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Druga priča: "Sretnog dobitnika" se putem telefona obavještava da je glavni dobitnik u nagradnoj igri njihove tvrtke. No, ukoliko želi dobiti 20 tisuća kuna, mora platiti troškove "obrade i poštarine" u iznosu od nekoliko tisuća kuna (iznosi variraju). Prijevare se ne obavljaju samo telefonom. Primjerice u kuću dolazi muškarac koji se lažno predstavlja kao djelatnik HEP-a te od vlasnika kuće naplaćuje iznos od dvadesetak tisuća kuna pod izlikom da treba zamijeniti dotrajalo električno brojilo.

TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo