MISLIO JE DA JE IZGUBIO OSOBNU, NAPRAVIO NOVU, A ONDA DOŽIVIO ŠOK: /

'Ovako svatko može očekivati ovrhu!'

Image
Foto: Pixsell

Preko službe za korisnike, 38-godišnjak je doznao kako je riječ o telefonski sklopljenom ugovoru o kupnji mobitela

28.1.2019.
19:07
Pixsell
VOYO logo

Početkom ožujka 2018. godine 38-godišnji Solinjanin shvatio je da je da ne može pronaći osobnu iskaznicu te je prijavio u nadležnoj upravi gubitak i napravio novu, a da mu je ukradena shvatio je kada je dobio u prosincu prošle godine rješenje o ovrsi.

Image
KRAĐA PODATAKA DESETAKA MILIJUNA KORISNIKA POTVRDILA STRAŠNU ISTINU - VI STE PROIZVOD NA FACEBOOKU: /

Evo kako se zaštititi

Image
KRAĐA PODATAKA DESETAKA MILIJUNA KORISNIKA POTVRDILA STRAŠNU ISTINU - VI STE PROIZVOD NA FACEBOOKU: /

Evo kako se zaštititi

Ugovor sklopljen preko telefona

U rješenju se navodi kako ga teleoperater A1 Hrvatska d.o.o. obavještava ga, posredstvom ovlaštenih zastupnika, odnosno javnobilježničkog ureda koji je rješenje o ovrsi i donio, da tvrtki duguje gotovo 4,5 tisuća kuna zajedno sa zateznim kamatama; s drugim nastalim troškovima, sveukupno nešto više od šest tisuća kuna, piše Slobodna Dalmacija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon što je ostao u šoku, utvrđeno je prema izvatku iz poslovnih knjiga tvrtke A1 da je trošak nastao u ožujku, i trebao je biti plaćen na rate, s dospijećem prve polovinom travnja, a zadnje, šeste, polovinom rujna prošle godine. Kupnja je obavljena na njegovo ime, međutim isporuka je bila na adresu s kojom 38-godišnjak nema veze.

Preko službe za korisnike, 38-godišnjak je doznao kako je riječ o telefonski sklopljenom ugovoru o kupnji mobitela, saznao je marku i cijenu, te datum sklapanja ugovora koji pokazuje da je ugovor sklopljen nakon što je on već dobio novu osobnu iskaznicu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: thinkstockphotos

Žrtva zlouporabe podataka

Solinjanin je u zakonskom roku od osam dana podnio prigovor javnom bilježniku na rješenje o ovrsi čime je ovrha prešla u parnični postupak i ne može se provesti prije njegova okončanja te teleoperateru A1.

Podnio je i kaznenu prijavu policiji protiv nepoznatog počinitelja te se na osnovi te prijave "provodi kriminalističko istraživanje u cilju utvrđivanja svih činjenica i okolnosti, te pronalaska počinitelja", navodi Slobodna Dalmacija.

'Svatko može očekivati da mu dođe ovrha za neplaćanje kuće'

"Je li moguće da je nečije podatke ovako lako iskoristiti? I kako je moguće ovakve ugovore sklapati "na neviđeno"? Pa svatko onda može nečije ime, prezime, OIB... zapamtiti, prepisati, fotografirati osobnu, pa onda koristiti, i online i na druge načine. To su zapravo posve nezaštićeni podaci, svatko može očekivati da mu sutra dođe ovrha za neplaćanje ne mobitela, nego kuće!", tvrdi Solinjanin koji je podsjetio kako nijedna rata nije plaćena za što su stizale opomene, no nijedna na njegovu adresu.

"Da je došla neka opomena, mogao sam ranije reagirati. Ali, eto, nije. Jedino što sam dobio na svoju adresu jest - rješenje o ovrsi, dokument u kojemu, usput rečeno, uz moje ime i OIB stoji druga adresa, ona koju je netko naveo kao adresu za isporuku. Ali na kuverti je, gle čuda, moja adresa, ona s osobne. S isporukom rješenja o ovrsi očito nije bilo nikakvih problema ni zabune!", tvrdi 38-godišnjak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mogu se obratiti Agenciji

Agencija za zaštitu osobnih podataka, neovisno tijelo nadležno za nadzor nad obradom i zaštitom osobnih podataka u RH, susreće se sa sve većim brojem slučajeva zlouporabe osobnih podataka u svrhu sklapanja pretplatničkih ugovora o pružanju usluga. To je posljedica svakodnevnog korištenja novih tehnologija u različite svrhe, u smislu dostupnosti raznih internetskih stranica za online kupovinu (web-shop) na kojima je, među ostalim, moguće sklapati i različite vrste ugovornih odnosa.

A na upit Slobodne Dalmacije o tome kakva su prava osobe koja se u navedenom slučaju smatra oštećenom, na koji način može biti oslobođen obaveze plaćanja troška koji nije učinio, Agencija je odgovorila kako se svaka osoba kojoj je povrijeđeno pravo na zaštitu osobnih podataka (ili koja na to sumnja) može obratiti Agenciji sa zahtjevom za zaštitu prava.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Otpisana potraživanja

Tada Agencija utvrđuje zakonitost obrade i korištenja osobnih podataka podnositelja zahtjeva.

“U velikom broju slučajeva utvrđene su nepravilnosti od strane teleoperatera ili dostavnih službi (primjerice vođenje netočnih ili nepotpunih osobnih podataka koji nisu bili dovoljni za utvrđivanje nedvojbenog identiteta). Nakon utvrđenih nepravilnosti, odnosno povreda, donesena su rješenja kojima je zabranjena daljnja obrada osobnih podataka do utvrđivanja stvarnog potpisnika ugovora. U većini slučajeva, nakon postupanja Agencije operateri su oštećenicima otpisali potraživanja nastala spornim sklapanjem ugovora", navodi se u odgovoru Agencije za zaštitu osobnih podataka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo