Najveća dosad održana utrka u Hrvatskoj, iako je jučer završila, i danas je jedna od glavnih tema. Najviše zbog sedmerostrukog svjetskog prvaka Sebastiena Ogiera koji je izazvao prometnu nesreću, ali i prošao kroz crveno.
Zbog toga ga je hrvatska policija kaznila s 8000 kuna, a međunarodna automobilistička utrke s čak 7 tisuća eura. Muškarac u čiji se automobil zabio Ogier, svoju je priču ispričao ekskluzivno za RTL, a donosimo i do sada neobjavljeni video nakon nesreće.
Priznao da je kriv
Crveno svjetlo za njega, barem jučer u Zagrebu, nije bilo znak da stane. Kao ni ruke policajca na haubi automobila nakon što je skrivio prometnu nesreću. A da je kriv priznao je sam, kao i članovi njegov tima, na ovoj snimci koju u prilogu objavljuje RTL.
Zagrepčanin u čiji se BMW jučer zabio Ogier danas sa svojim autom nije mogao na posao. "Mislim da je totalna šteta na autu. Beton mi je pogodio ispod auto i strgao mi kotače. On me pogodio u kotač, a kotačem sam udario u stup", kazao je Zagrepčanin Željko Matić.
No, na nikoga nema prigovora. Ni na svjetsku rally zvijezdu ni na policiju. Opisao je kako se sve odigralo. "Ja sam se vozio desnom trakom normalno i kako sam dolazio do semafora meni se palilo zeleno svjetlo i ja sam stisnuo po gasu ii gledao sam ih. Samo meni je čovjek dok sam ubrzavao skrenuo na nekih pet-sedam metara od mene u moj prednji lijevi kotač i samo sam odletio u zrak", priča Matić.
"On nema dovoljnu preglednost"
I jučer i danas zvali su ga članovi Ogierova tima i pitali je li dobro i treba li mu išta. Da Ogier u ovoj situaciji nije kriv smatraju i mnogi drugi. "Štos je taj što on nema dovoljnu preglednost. On je njemu ušao u mrtvi kut, a mrtvi kut je za rally vozače veći nego kod naših, normalnih vozila", kazao je Rajko Horvat s Fakulteta prometnih znanosti.
"Rally vozač ne može samo okrenuti glavu odnosno, i ako je okrene, on ima toliko opreme odnosno unutarnje zaštite koji su mu sigurnosna zaštita ako se prevrne, da se njemu ništa ne dogodi", dodaje Horvat.
Napravio još nekoliko prekršaja
No, prolazak kroz crveno i sasvim je druga priča. "Nijedna osoba pa ni svjetski prvaci, prvaci rallyja, nemaju pravo oduzimati prednost vozilima. Ne smiju to činiti. Tu nema opravdanja", kaže Horvat.
No, ima li opravdanja za nastavak vožnje nakon što policajac kaže stop. Ogier je rekao kako je problem bio to što policajci nisu pričali engleski. "Ne da oni nisu znali nego da se nisu uspjeli sporazumjeti na engleskom jeziku jer policijski službenici, činjenica je, nisu aktivni govornici engleskog jezika. Zbog te situacije što aktivno ne govore, ako i zbog ostalnih okolnosti, buke, jednostavno nisu uspjeli uspostaviti aktivnu komunikaciju", kazao je načelnik II. postaje prometne policije Zagreb Josip Medved.
Na kraju se fotografirao s policajcima
Ali jesu kasnije u postaji. Priznao je sva djela i odmah platio kaznu. "Upoznali smo ga s tim da mu je izrečena zabrana korištenja vozačke dozvole na području Republike Hrvatske. Na to je on rekao za slučaj da bude dolazio na ljetovanje na more da će se angažirati vozača", dodaje Medved.
Na Ogierovo inzistiranje nastala je i fotografije s policajcima. Čini se da i on i njegov tim dobro kuže marketinške trikove, a dobru promociju dobila je i Hrvatska.