Strojovođa teretnog vlaka na relaciji Rijeka – Moravice prošle noći oko 2 sata naletio je na kompoziciju od 8 cisterni srećom je samo lakše ozlijeđen. Shvativši da je sudar neizbježan, on je otišao u stražnji dio lokomotive i spasio se.
Teretni vlak HŽ Carga zabio se u kompoziciju s cisternama ENNA transporta, nakon čega je lokomotiva skliznula s kolosijeka. Očevid traje, a zasad je oznato da nije riječ o tehničkom uzroku nesreće.
'Strojovođa nije kriv, bila je pogreška u rukovođenju'
"Prema sadašnjim informacijama došlo je do pogreške u rukovođenju, u upravljanju prometom. Ali pustimo da za to završi istraga. Strojovođa nije kriv. Radilo se o prolaznom kolosijeku,. Ne znam zašto je na prolaznom kolosijeku bila cisterna, to će istraga utvrdit", kazao je Ivan Kršić, direktor HŽ Infrastrukture.
"Po informacijama koje imam, ali pustimo da povjerenstvo i agencija za istraživanje nesređe utvrdi detalje, radi se o pogrešci, ljudskoj pogrešci od strane prometnika vlakova, ali ne mogu još o detaljima govoriti, to su prve informacije koje imam", rekao je ministar prometa Oleg Butković.
Cisterne trebale biti dostavljene u Rafineriju
RTL Danas neslužbeno doznaje da su cisterne trebale biti dostavljene u Rafineriju u Rijeci, ali tamo nije bilo dovoljno prostora pa ih je osam, od ukupno 30, ostalo na tračnicama. Nedugo nakon toga teretni vlak iz Rijeke je krenuo prema Moravicama, a u 2.20 sati dogodio se sudar.
"Bio je strašan udarac i mislila sam da je potres. Išla sam prošetati psa kad sam vidjela što se desilo. Sva sreća da nije eksplodiralo", kazala je za RTL Biljana Kovačić.
Iz riječkog KBC-a potvrdili su da strojovođa kod njih nije zatražio liječničku pomoć.
'Strojovođa vozio prema uputama prometnika'
"Imao sam priliku čuti sa sa svojim mladim kolegom, a o stvarnim posljedicama možemo govoriti tek nakon par dana. Za sada je dobro. Svojom prisebnošću je izbjegao strašnije posljedice, a da ne govorim i o smrtnom slučaju. Ima lagane povrede, ali pravo stanje ćemo vidjeti nakon dva dana", kazao je za RTL Danas predsjednik Sindikata strojovođa Nenad Mrgan, dodajući da je strojovođa vlaka upravljao onako kako je dobio upute od dežurnog prometnika.
"Vozio je redovnom brzinom i dobio je dopuštenje da može proći. Vidio je prometnika vlakova koji mu je da signal da može dalje. Vidio je da su vagoni ispred njega, kočio je i pobjegao", dodao je Mrgan.