bivša vlada kriva za sve / 'Brže bismo išli naprijed da nema ličkih medvjeda!'

Image
Foto: PIXSELL

Branko Grčić iznio je podatak da je vlada premijera Zorana Milanovića naslijedila dug brodogradnje od 15 milijardi kuna, Hrvatskih autocesta 20 milijardi kuna, zdravstva pet milijardi kuna, a da samo ove godine mora platiti tri milijarde kuna kamata što je više od svih regresa i božićnica zajedno.

18.7.2012.
19:53
PIXSELL
VOYO logo

Potpredsjednik vlade i ministar regionalnog razvoja i fondova EU-a Branko Grčić optužio je u srijedu u Zagrebu prošlu vladu da je iza sebe ostavila katastrofu i goleme dugove te novoj vladi otežala realizaciju investicijskih projekata koji se sufinanciraju iz europskih fondova.

"Ovo vrijeme je katastrofa, eksplozija javnog duga, eksplozija duga za kamata. Netko je te dugove ostavio prije nas, a mi danas plaćamo cijenu", rekao je Grčić na konferenciji za novinare.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iznio je podatak da je vlada premijera Zorana Milanovića naslijedila dug brodogradnje od 15 milijardi kuna, Hrvatskih autocesta 20 milijardi kuna, zdravstva pet milijardi kuna, a da samo ove godine mora platiti tri milijarde kuna kamata što je više od svih regresa i božićnica zajedno.

"Neki dugovi su objektivni, primjerice za gradnju autocesta, ali svjedoci smo da se dio trošio i razbacivao", ocijenio je Grčić i upozorio da će zbog toga biti problema s pripremom projekata za financiranje iz europskih fondova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Duboko sam svjestan da ćemo imati strašnih problema s korištenjem strukturnih fondova, jer nemamo dovoljno pripremljenih projekata da bi ta ogromna sredstva apsorbirali", rekao je Grčić.

Pojasnio je, naime, da vlada 'svim silama' pokušava uštedjeti i osigurati novac za pripremu projekata i za financiranje "nacionalnog" dijela investicije koji iznosi između 15 i 20 posto ukupne vrijednosti projekta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Po njegovim riječima, Vlada i ministri stoga svakodnevno 'pritišću' uprave Hrvatskih željeznica i drugih javnih tvrtki da što više ulažu u pripremu projekata, kako bi se iskoristio ovogodišnji investicijski potencijal od 700 milijuna kuna koji čine udružena nacionalna sredstva s novcem iz programa pretpristupne pomoći IPA.

Ministar Grčić nije isključio mogućnost da jedan od takvih projekata bude i Pelješki most, ali je istaknuo da se u ovome trenutku razgovara isključivo o koridoru kroz Neum kao načinu povezivanja juga i ostatka Hrvatske.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nikad ne treba isključiti izgradnju Pelješkog mosta uz sufinanciranje EU-a. Ipak, naš je prioritet doći do odgovora je li koridor moguć, jer je to najisplativije rješenje", istaknuo je Grčić i najavio da će se zbog toga u iduća dva tjedna osnovati tripartitno povjerenstvo Hrvatska-BiH-EU.

Grčić je bivšu vladu optužio i za kadrovski kaos te za višak zaposlenih u državnoj upravi te je priznao da je ljut što njegova vlada nije tu uvela reda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"160.000 ljudi je 'samo tako' otišlo iz privatnog sektora, a iz javne uprave malo ili nitko jer su zaštićeni 'ko lički medvjedi'", rekao je potpredsjednik vlade.

Navodeći primjer svoga ministarstva, Grčić je ustvrdio da je na otkazivanju bespotrebnih ugovora o djelu i administrativnim troškovima uključujući i plaće ušteđeno 40 posto novca. Ipak, problem su po njemu i dalje "oni koji su došli po političkoj liniji" a nisu otišli iz ministarstva, nego su 'na raspolaganju' i imaju prednost pri javnim natječajima za nova zaposlenja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo