Nekada je ljude zadovoljavala i sama pomisao kako posjeduju automobil. Razvojem industrije, automobil je postao sastavnim dijelom života (valjda se još samo u Hrvatskoj "gospoda koja odlučuju" ponašaju - kao da je riječ o luksuznoj robi). Međutim, mogućnost odabira dodatno je "razmazila" kupce diljem Globusa. Tako pojedini modeli vozila imaju sve kraći vijek trajanja, naravno u tržišnom smislu...
Ne bi li kupce zadržali "na svojoj strani", proizvođači svoje modele pokušavaju učiniti što privlačnijima. Uz sve češće dizajnerske zahvate, odnosno obnavljanje poznatih modela, veliku ulogu (dokazale su to i brojne ankete) ima i - boja automobila.
Stručnjaci u laboratorijima svakodnevno izmišljaju nove palete lakova, koje osvježavaju raznim dodacima. Za njih je poseban izazov bio i ostao - oponašati boje iz prirode. Primjerice, zlatno-zelenu boju Skarabej bube ili spektar "duginih" boja unutar školjke...
Ipak, u posljednje vrijeme, neki su se proizvođači uspjeli barem približiti cilju - njihove imitacije posebno zanimljivih prirodnih boja sve su sličnije "originalima". Zato se nemojte začuditi ako automobil, parkiran u vašoj ulici, s "nestankom" Sunca - naglo promijeni boju...
Kako? Vrlo "jednostavno", budući da se pri izradi novih boja koriste i komadići stakla, recikliranih zrcala, vulkanske prašine (da, dobro ste pročitali) i aluminija. Naravno, riječ je o "mrvicama" mikroskopske veličine, koje donose toliko željeni efekt prelijevanja.
Ovakve boje najprije su se pojavile na mobilnim telefonima, reketima za tenis, kacigama ili tkaninama... 1996. godine Ford je prvi put ponudio svoju Mustang Cobru, koja je u proizvedena u ograničenoj seriji od 1200 primjeraka. Kupci su morali platiti dodatnih 800 dolara za boju, koja se, ovisno o kutu, mijenjala iz tamnoplave u ljubičasto-crnu. Ove godine, nešto slično, ali na europskom tržištu, ponudio je Nissan. Riječ je o ChromaFlair pigmentu, čija je uporaba vrlo široka - možete je pronaći i na novoj novčanici od 20 dolara (brojevi s donje desne strane "natopljeni" su ChromaFlair pigmentom).
Tu je i Xirallic pigment, pri čijoj je izradi korištena aluminijska prašina. Na taj način, boja je dobila posebnu ćistoću i sjaj.
Na žalost, serijsku uporabu ovih proizvoda možemo očekivati tek oko 2003. godine, ističu proizvođači automobila. Iako, nikad se ne zna. U slučaju slabijih prodajnih rezultata, mnogi bi mogli potražiti "izlaz" - korištenjem novih, atraktivnih auto-lakova.