13 savjeta za uspješno pregovaranje

Potrebno je da se predstavite na intervjuu za novi posao, obrazložite šefu zašto ste ponovno napravili grešku ili se izboriti za novu plaću

20.5.2000.
22:48
VOYO logo


Klik vam nudi 13 savjeta za uspješnu poslovnu komunikaciju:

1. Slomite led
Prije no što načmete važnu temu stvorite ugodnu atmosferu. Nikako ne iznosite odmah sve argumente i zahtjeve. Sačuvajte jokera za pravi trenutak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

2. Definirajte ciljeve
Informirajte osobu konkretnim i jasnim podacima. Izbjegavajte opširnost i gubljenje u nevažnim pojedinostima.

3. Neverbalna komunikacija
Pripazite na vaše geste, izraz lica i položaj tijela. Izbjegavajte ukočeno sjedenje, prekrižene ruke i gledanje u stranu ili pod.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

4. Pažnja
Pokažite drugoj strani da koncentrirano slušate. Uspostavite kontakt očima, lagano se nagnite naprijed, klimajte glavom, ponovite katkada zadnju riječ ili kažite "hm", "razumijem".

5. Aktivno slušajte
Saslušajte drugu stranu do kraja, ne upadajte u riječ i ne požurujte sa zaključcima. Budite sigurni da ste izneseno mišljenje ispravno shvatili.

6. Pripazite na formulacije
Ne započinjite rečenice negativnim riječima. Preformulirajte ih u pozitivne, a u drugom dijelu iznesite svoje zahtjeve i eventualne kritike.


7. Apsolutne izjave
Izbjegavajte apsolutne izjave tipa "Ova je ideja totalno neupotrebljiva". Izbacite iz svojeg rječnika riječi - svi, uvijek, stalno, nikada, totalno, bez iznimke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa


8. Autentičnost
Ne prisiljavajte se na glumu. Radije poradite na tome da promijenite temeljno stajalište prema problemu i sagledate ga što je moguće pozitivnije.

9. Zlatna šutnja
Ako vas netko provocira, vrijeđa, upada u riječ, ne reagirajte burno. Radije se strpite, udahnite i odbrojite do deset. Sabranost se gotovo uvijek isplati

Tekst se nastavlja ispod oglasa

10. Izbjegavajte neosobne rečenice
Umjesto bezličnog sebe ili se i zamjenice mi radije koristite osobnu zamjenicu ja. Svi će uvijek lakše podnijeti vaše osobno mišljenje. Rečenica koja je započeta sa vi ? pogotovo ako je negativna vrlo često se tumači kao napad.

11. Postavljajte pitanja
Postavljajte otvorena pitanja na koja ćete moći dobiti i konkretne odgovore, a izbjegavajte sugestivna i indirektna pitanja koja se vrlo često doživljavaju kao vrsta manipulacije.

12. Ponavljanje i sažimanje je majka znanja
Kako biste izbjegli eventualne nesporazume i pogrešne interpretacije ne ustručavajte se rezimirati. Dakle, ako sam dobro shvatio, željeli ste reći?

13. Odredite ciljeve i granice
Prije razgovora odredite koliko vam je cijela stvar važna i što njome želite postići. Zapamtite da pregovaranje i razgovor nisu borba na sve ili ništa u kojoj samo jedna strana dobiva, a druga gubi. Razmislite o kompromisima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa


Ne zaboravite:

Prema mišljenju komunikologa tajna uspješnih pregovora leži u pravilnom omjeru elemenata kojima komuniciramo, u tzv. zlatnom omjeru. A njegova formula glasi: Za uspješnu komunikaciju važna je - jedna trećina onoga što kažemo, jedna trećina onoga kako to kažemo i jedna trećina neverbalne komunikacije u koju spadaju vaše geste, mimika, položaj tijela i naposlijetku vaš izgled.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike