TOYOTA SLAVI JUBILEJ: /

Evo koliko se Yaris promijenio nakon tri milijuna proizvedenih primjeraka

Image
Foto: Toyota
11.7.2016.
12:27
Toyota
VOYO logo

Prvi primjerak iz proizvodnog francuskog pogona izašao je 31. siječnja 2001. godine, a sada, petnaest godina kasnije, promjene na automobilu puno su veće no što se na prvu može primijetiti. Ekološka učinkovitost Yarisa znatno se poboljšala tijekom godina. Uspoređujući prvi model, s 3-milijuntim primjerkom - Yarisom hibridom – emisija CO2 i potrošnja goriva u proizvodnji, gotovo su se prepolovile, iako su masa i izlazna pogonska snaga veće.

Koeficijent otpora zraka, koji ponajviše utječe na ekološku učinkovitost automobila, smanjen je s 0,3 na 0,286. S druge strane, čak i usporedba s konvencionalnim benzinskim modelom Yarisa pokazuje znatan inženjerski napredak u pogledu potrošnje goriva i emisije štetnih plinova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

Jubilarni Yaris za francuskog kupca

Obljetnički 3-milijunti model Yarisa je crno-bijeli Bi-Tone Yaris hibrid koji stiže u ruke francuskog kupca. Čak 87% ukupne proizvodnje Yarisa predstavlja izvoz na 42 tržišta (Europa, SAD, Kanada i Puerto Rico). Kroz zadnjih 15 godina, više od 1 milijarde eura je uloženo u razvoj proizvodnih procesa i samo postrojenje kako bi na tržište izašle tri generacije Yarisa.

Ekološki od samih početaka

Automobil se ne ističe ekološkim performansama samo na cesti – način na koji je automobil proizveden je isto tako od značajne važnosti za ekologiju. Od samih početaka rada TMMF-a, pogon je zamišljen kao vrlo učinkovito postrojenje s minimalnim utjecajem na okoliš. U nekim segmentima proizvodnog pogona, skladišni prostori su do 10 puta kompaktniji u odnosu na industrijske standarde. Vizualno, niska zgrada je diskretno uklopljena u vizuru okoliša, a od 2007. godine TMMF spada u TOP 5 održivih proizvodnih pogona Toyote u svijetu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

TMMF je potpuno neovisan o vodovodnom sustavu

Image
Foto: Toyota

TMMF je postao potpuno autonoman proizvodni pogon u vidu korištenja vode iz vodovodnog sustava. U odnosu na prvu punu godinu proizvodnje (2002.), Toyotino francusko postrojenje u cijelosti funkcionira bez korištenja vode iz vodovodne mreže – svu potrebnu vodu dobiva iz kišnice i reciklirane vode. Od navedenog, 60% otpada na kišnicu koja je prikupljena u dva velika bazena ukupnog volumena 16.000 m3 te zatim prolazi kroz sustave obrade vode kako bi se postigli potrebni zahtjevi kvalitete vode za konzumaciju i proizvodne procese. Ostalih 40% vode je dobiveno recikliranjem otpadne vode. Kako je voda obrađivana prije i nakon industrijskih procesa, dobivena kvaliteta nadilazi ekološke norme i potpuno sigurno može biti ispuštena u obližnju rijeku Scheldt.

Baš sve se reciklira

TMMF je oduvijek bio proizvodni pogon bez ispuštanja otpada u okoliš, ali od 2007. godine ističe se potpunim recikliranjem proizvedenog otpada u krugu postrojenja. Industrijska ulja i boje su prikupljene za ponovno korištenje ili reciklažu, čelik i aluminij predstavljaju dostupnu sirovinu, drvo, karton i plastika su potpuno reciklirani, a mali preostali dio otpada je korišten kao alternativni izvor energije.

Image
Foto: Toyota

Drastično smanjenje potrošnje energije

Iako je potrošnja energije u samim počecima rada postrojenja bila rekordno mala za razdoblje, zahvaljujući brojnim unaprijeđenima proizvodnog procesa i kompaktnom izdanju čitavog objekta, TMMF je uspio smanjiti potrošnju energije za čak 57% u odnosu na 2002. godinu. Čak 2,5 tone CO2 godišnje su očuvane zahvaljujući naprednom fotonaponskom sustavu solarnih ćelija. Dodatnih 18,4 tone CO2 godišnje je očuvano uslijed korištenja solarnog zida koji ujedno grije zrak za potrebe nekih segmenata postrojenja. U konačnici, zadnje unaprjeđenje se odnosi na zamjenu plinskih bojlera s bojlerima na biomasu, što je rezultiralo uštedom u CO2 od 1.285 tona godišnje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo