Jedan automobil zamijenio je dva. Peugeot 407 i veliki 607 otišli su u zasluženu mirovinu nakon uspješne karijere, a mi smo isprobali njihovog nasljednika od kojeg se mnogo očekuje, model 508. Peugeot ima namjeru s ovim automobilom učvrstiti svoju poziciju u segmentu M2, u kojem je stalno prisutna već dugi niz godina s modelia s oznakom '40X' i '50X'.
Dvije trećine klijenata ovog tipa u Europi su korporativne flote vozila, koja su često službena vozila tvrtke. Oni zahtijevaju automobil koji će biti jednostavan i ugodan na dugim putovanjima, te koji će u isto vrijeme jamčiti trajnost.
Iznutra, kao i izvana, vladaju čiste i ozbiljne linije. Materijali, pedantna završna obrada, te osjećaj trajnosti apeliraju na sva osjetila putnika u vozilu: tekstura, različiti ukrasi, crna lakirana centralna konzola, kromirani dijelovi... Ukupni rezultat je profinjenost i napredna tehnologija bez razmetanja. Prtljažnik 508 ima kapacitet od 545 litara (515 dm3 po VDA standardu) za limuzinu i 660 litara (560 dm3 po VDA standardu) za SW model, odnosno 108 i 112 dm3, po VDA standardu, više od 407 limuzine i SW. Sa preklopljenim sjedalima, prostor je djeljiv 2/3-1/3 jednim jednostavnim pokretom (s namjenskom kontrolom prtljažnika u SW modelu). S preklopljenim sjedalima, volumen prostora se povećava na 1581 litru (1381 dm3 VDA) u limuzini i 1865 litara (1598 dm3 VDA) u SW-u.
Od samog početka, inženjerski izbor na kojem se temelji 'W2' projekt (interno kodno ime) je na osnovi platforme 3 PSA grupacije, čime je definirana posebno rafinirana 'prostorna efikasnost'. Osnovne odrednice ovog pristupa su međuosovinski razmak (+9.2 cm u odnosu na 407) i izdašan prostor za putnike na stražnjim sjedalima; smanjenje prednjeg prevjesa (-4.3 cm u odnosu na 407), te duži stražnji prevjes, za poboljšanu ravnotežu i svakodnevnu praktičnost (sa znatno većim prtljažnikom); povećane dimenzije u cilju što prostranijeg interijera. Reducirana je i masa, bez obzira na povećane dimenzije. Limuzina je lakša za 25, a SW za 45 kilograma.
U vrijeme lansiranja, u Hrvatskoj će se ponuda motora sastojati od dva benzinska motora, dva dizelska HDi motora s ručnim mjenjačima, dva dizelska HDi motora s automatskim mjenjačima i jednim dizelskim HDi Stop & Start motorom. Ponudu benzinaca čine atmosferski 1.6 litreni VTi motor koji razvija 88 kW (120 KS) i 160 Nm, i uparen je s elektronski kontroliranim 6-brzinskim ručnim mjenjačem, te 1.6 litreni THP sa 115 kW (156 KS), 240 Nm i također 6-brzinskim ručnim mjenjačem.
Ponudu dizela čine 1.6 litreni HDi FAP sa 82 kW (112 KS),240 Nm te 2.0 litreni HDi FAP sa 103 kW (140 KS), 320 Nm.
Dvolitreni HDi FAP sa 120 kW (163 KS) i 340 Nm nudi se isključivo uz 6-brzinski automatski mjenjač. Uz to, u ponudi isključivo s verzijom GT bit će i 2.2 litreni HDi FAP sa 150 kW (204 KS), 450 Nm i 6-brzinskim automatskim mjenjačem. Novi 2,2 litreni HDi FAP 150kW (204 KS) motor vrh je ponude 508. Ovaj agregat postiže nivo performansi bolji od prijašnjeg 2,7 litrenog HDi V6 motora iz 407, življi je i sa uvelike smanjenom potrošnjom goriva te emisijom CO2: smanjeno za čak 33%, s emisijom od 150 g/km, u usporedbi sa 223 g/km u 407 V6 HDi, smanjenje od čak 73g/km! Njegova maksimalna snaga je veća za 25 kW (34 KS) dok je najveći moment od 450 Nm pri 2000 o/min, ostao isti sve do 2750 o/min.
Peugeot 508 nudi se sa četiri paketa opreme: Acces, Active, Allure i GT. U opremi se mogu dobiti i head-up display u boji, četverozonska klima, prilagodljiva duga svjetla, 'hands-free' pristup i pokretanje, automatska električna parkirna kočnica, električno pogonjena lumbalna masaža vozača, nova WIP Nav Plus telematika, JBL hi-fi oprema... U SW modelu, uživanje u automobilu pojačava veliki panoramski stakleni krov, koji omogućava putnicima da u potpunosti koriste vanjsko svjetlo i vidljivost. Predstavlja staklenu površinu od 1,62 m², nudeći tako svojim putnicima čak 25% više stakla nego u 407SW. Paralelno s ovom gamom tu je i verzija 'ECO MOTION' (ekologija + zaštita okoliša), kroz motor 1.6 l e-HDi (elektronski kontroliran 6-brzinski ručni mjenjač (BMP6) + Stop & Start); CO2: 109g/km.
Cijene benzinskih verzija kreću se od 172.ooo kuna naviše, dok za najjeftiniji dizel treba izbrojati 180.000 kuna. Karavanska SW izvedba skuplja je za oko sedam tisuća kuna.