Prva je, naime, postavljena prije tri mjeseca ispred zgrade Energetskog instituta Hrvoje Požar u Zagrebu.
"Odlučili smo se na solarnu punionicu jer smo željeli, motivirani ekološkom osviještenosti za smanjenjem emisije štetnih plinova, postići da se električna energija, kojom će se puniti automobili na našoj punionici, proizvodi od obnovljivih izvora energije, a ne fosilnih goriva. Time bi automobili napunjeni na našoj punionici u potpunosti bili 100% CO2 čisti", rekao je prilikom otvorenja ravnatelj škole gospodin Tihomir Tončić .
Postavljena je punionica slovenskog proizvođača firme ETREL, tip standardne brzine punjenja od 3h do 30 minuta. Punionica je opremljena dvjema šuko utičnicama s micro switch prekidačima, dok je registracija korisnika moguća preko bezkontaktne RFID kartice ili mobitelom. Rad punionice upravljan je preko Interneta iz kontrolnog centra koji se nalazi u Energetskom institutu Hrvoje Požar. Električnu energiju za rad punionice proizvodi fotonaponska centrala snage 1,8 KW.
'Zašto smo se odlučili na postavljanje ove punionice?'
"Uz brigu za zaštitu okoliša i smanjenje emisije štetnih plinova, svjesni smo sve veće primjene električnih vozila u Europskoj Uniji. Svi svjetski renomirani proizvođači automobila već su se uključili u brzi razvoj električnih vozila. Hrvatska je turistička zemlja u koju turisti ne mogu doći svojim električnim vozilom jer ga nemaju gdje puniti te stoga želimo potaknuti odgovorne na promišljanje o potrebi izgradnje mreže punionica električnih vozila diljem Hrvatske. Uz promidžbeni, punionica će biti i edukativnog karaktera jer ćemo naše učenike educirati kako je postaviti i upravljati njome", rekao je Tončić. Za potpuno funkcionalno otvorenje punionice pobrinuo se Citroën, koji je punionicu otvorio svojim modelom C-Zero.