Tijekom proteklih nekoliko godina Ford se posvetio povećanoj upotrebi ne-metalnih, recikliranih i bioloških materijala gdje god je to bilo moguće i pod uvjetom da su ti materijali ekološki u svojoj specifičnoj primjeni.
Primjeri uključuju sojinu pjenu u sjedalima, žitom punjenu plastiku, recikliranu smolu u sustavima podvozja, reciklirana vlakna na presvlakama sjedala te plastika od prirodnih vlakana za komponente u unutrašnjosti.
Stalno tražeći nove, održive materijale za automobile s manjim udjelom ugljika, koji se mogu uzgajati, došli su do maslačka. Pošto sintetska guma nije održivi izvor želi se smanjiti njezina upotreba gdje god je to moguće. Maslačak ima potencijal da posluži kao izvrsna prirodna alternativa sintetskoj gumi.
Nisu svi maslačci isti, što znači da se ne mogu svi koristiti kao održivi izvor za gumu. Odgovarajuća vrsta za ovaj projekt je Ruski maslačak - Taraxacum kok-saghyz (TKS) koji se uzgaja na Sveučilištu u Ohiju na odsjeku za poljoprivredna istraživanja i razvoj (OARDC – Ohio State University’s Ohio Agricultural Researsh and Development Center). Mliječno-bijela supstanca koja se nalazi u korijenu ove vrste maslačka koristi se u proizvodnji gume.
Ford bi mogao koristiti ovu supstancu kao modifikator plastike kako bi se poboljšala njena izdrživost. Takav bi se materijal tada mogao koristiti na mjestima kao što je držač za čaše, tepisi ili materijal u unutrašnjosti.
Prije nego što se guma iz maslačka stavi u upotrebu, Fordovi istraživači će ocijeniti početnu kvalitetu materijala kako bi procijenili ponašanje u različitim vrstama plastike koja se koristi u automobilima i bili sigurni da zadovoljava standarde izdržljivosti.
Osim maslačka, tim proučava i mogućnost upotrebe guayule (pustinjska biljka – gumena trava u jugozapadnom dijelu SAD-a) kao prirodne gume iz OARDC-a koja se može i uzgajati.