Kako se stvarala legenda o zvijezdi autosporta

U jesen 2008. godine Ken Block je iz čiste zabave izdao video koji je na YouTubeu pogledalo više od 30 milijuna gledatelja.

27.4.2010.
20:02
VOYO logo

Za Kena Blocka, vozača Monster World Rally Teama, mogućnost da svoj automobil tjera do krajnjih granica kontrole manevrirajući oko čunjeva, vozeći slalom, radeći osmice ili svladavajući skretanja pod kutem od 180 ili 360 stupnjeva ili druge zapreke pri punom ubrzanju, kočenje ili proklizavanje je zapravo definicija zabave.

Iz tog razloga, Block je izabrao Ford Fiestu za automobil koji će biti napravljen za nestrpljivo očekivan događaj - Gymkhanu three (3).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Sve oko Gymkhane počelo je prilično jednostavno. Istraživao sam načine koji bi uključivali vožnju tipa relija kad je uskočila serija Gymkhana utrka u Kaliforniji!! rekao je Block.

"Napravio sam prvi automobil za natjecanje, ali je nažalost sve propalo nakon samo jednog eventa. Onda sam imao namjenski automobil koji nisam mogao voziti, pa sam iznajmio pistu El Toro kako bih se malo zabavio sa svojom novom igračkom i završio sam snimajući video. Nismo se ni okrenuli, dogodila se prava ekslplozija na internetu", dodao je. Fiesta za Gymkhanu three oblijepljena je slično kao Blockova Fiesta za Monster World Rally Team Rally America i njegov Focus RS WRC; međutim uzorak je veći i upadljiviji nego na dizajnu za natjecateljski automobil.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ručica hidraulične ručne kočnice izrađene od karbonskih vlakana, zamijenjena je posebnom metalnom ručicom s Kenovim logom lubanje i ugraviranim brojem 43. Blockov zaštitni znak '43' je na automobilu, ali ne na uobičajenoj poziciji na vratima nego na stražnjem, bočnom prozoru.

Olsbergs Motorsport Evolution (MSE), 1100 kg lagana Gymkhana three Fiesta opremljena je za ovu priliku posebno izrađenim Olsbergs dvolitarskim motorom koji razvija do 850 KS ali je u ovoj verziji ograničen na 650 KS kako bi Block na raspolaganju imao dovoljno zakretnog momenta koji je neophodan za ovaj stil vožnje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za prijenos snage se brine Olsbergsov MSE Maktrak (magnezij) šest-brzinski sekvencijalni mjenjač sa leptirima na upravljaču. Fiesta razvija gotovo 900 Nm pri 4000 okr/min i potrebno joj je svega dvije sekunde za ubrzanje do 98 km/h.

Karoserija automobila je dobila agresivniji izgled s novim prednjim spojlerom za čiji je dizajn inspiracija pronađena u cestovnim trkaćim automobilima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za razliku od spojlera trkaćeg automobila čija je svrha izdržljivost na makadamu, ovdje postoji razdjelnik zraka od karbona za povećanu aerodinamiku. Pragovi su također mnogo širi i mnogo oštrijih kuteva za agresivniji izgled.

Detalji o mjestu snimanja i vratolomijama novog nastavka Gymkhane ostaju dobro čuvana tajna. Višednevno snimanje i, zasad, nepotvrđena objava videa predviđena je za ljeto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo