FOTO: /

U budućnosti ćemo se voziti u usisavaču!

General Motors i njegov strateški partner Shanghai Automotive Industry Corp.

26.3.2010.
12:31
VOYO logo

Do 2030. godine više od 60 posto svjetske populacije, koja trenutno broji osam milijardi ljudi, živjet će u urbanim područjima. To znači da će javna infrastruktura biti pod izuzetno velikim pritiskom, a ona se već sada jedva nosi sa sve većim zahtjevima koji se postavljaju pred javni i osobni transport te ostale temeljne usluge.

EN-V, što je skraćenica za Electric Networked-Vehicle (električno umreženo vozilo), električni je dvosjed stvoren kako bi riješio probleme prometnih zastoja, slabe dostupnosti parkirnih mjesta, kvalitete zraka i troškova održavanja u gradovima budućnosti.

Tri modela EN-V-a predstavljena su u Šangaju. Oni utjelovljuju tri karakteristike koje naglašavaju zabavnu prirodu budućeg osobnog prijevoza: Jiao (ponos), Miao (čarolija) i Xiao (smijeh).

Nulta emisija štetnih tvari moguća je zahvaljujući pogonu na litij-ionske baterije. One se ponovno pune konvencionalnim načinom, preko kućne strujne utičnice, što omogućuje da EN-V prođe minimalno 40 kilometara između punjenja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osim toga, EN-V može poboljšati učinkovitost javne električne infrastrukture jer vozilo, na temelju statistike korištenja, 'komunicira' s električnom mrežom kako bi utvrdilo kada je najbolje vrijeme za punjenje baterija.

Kombinacijom sustava globalnog pozicioniranja (GPS), komunikacije među vozilima i senzorskih tehnologija prikupljanja podataka na daljinu, konceptni EN-V može se voziti ručno i uz pomoć automatskog pilota.

Njegova mogućnost autopilotiranja omogućuje smanjenje prometnih gužvi tako što EN-V automatski odabire najbrži put na temelju informacija o stanju na cestama u stvarnom vremenu. Ovo konceptno vozilo također koristi bežičnu komunikaciju za uspostavu 'društvene mreže' koju koriste vozači i suvozači za komunikaciju s prijateljima ili poslovnim suradnicima tijekom vožnje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

EN-V je konstruiran za brzine i doseg današnjih urbanih vozača. Mase je manje od 500 kg, dugačak je oko 1,5 metra, dok je današnji tipični automobil težak preko 1.500 kg i čak je trostruko dulji. Manje dimenzije i veća upravljivost znače da se na isto parkiralište može smjestiti čak pet puta više EN-V-ova nego današnjih prosječnih automobila.

Karoserija i kabina EN-V-a napravljeni su od ugljičnih vlakana, po narudžbi rađenog Lexana i akrila – materijala koji se inače koriste u konstrukciji trkaćih automobila, vojnih zrakoplova i svemirskih letjelica zbog svoje snage i iznimno male mase.

Nakon Smarta, očito je kako se ideje za urbani prijevoz nisu do kraja potrošile, a da ne moraju opet biti toliko radikalne poput Segwayja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
ksw
NE PROPUSTI 21. VELJAČE!
VOYO logo
Još iz rubrike
Image
MJAU, KAKVE MAČKE! /

Mrke, pufaste, meke,tigraste pa i domaće: U Sisku se nitko nije bunio ako su koga ove mace i ogrebale