FOTO: /

U budućnosti ćemo se voziti u usisavaču!

General Motors i njegov strateški partner Shanghai Automotive Industry Corp.

26.3.2010.
12:31
VOYO logo

Do 2030. godine više od 60 posto svjetske populacije, koja trenutno broji osam milijardi ljudi, živjet će u urbanim područjima. To znači da će javna infrastruktura biti pod izuzetno velikim pritiskom, a ona se već sada jedva nosi sa sve većim zahtjevima koji se postavljaju pred javni i osobni transport te ostale temeljne usluge.

EN-V, što je skraćenica za Electric Networked-Vehicle (električno umreženo vozilo), električni je dvosjed stvoren kako bi riješio probleme prometnih zastoja, slabe dostupnosti parkirnih mjesta, kvalitete zraka i troškova održavanja u gradovima budućnosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tri modela EN-V-a predstavljena su u Šangaju. Oni utjelovljuju tri karakteristike koje naglašavaju zabavnu prirodu budućeg osobnog prijevoza: Jiao (ponos), Miao (čarolija) i Xiao (smijeh).

Nulta emisija štetnih tvari moguća je zahvaljujući pogonu na litij-ionske baterije. One se ponovno pune konvencionalnim načinom, preko kućne strujne utičnice, što omogućuje da EN-V prođe minimalno 40 kilometara između punjenja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osim toga, EN-V može poboljšati učinkovitost javne električne infrastrukture jer vozilo, na temelju statistike korištenja, 'komunicira' s električnom mrežom kako bi utvrdilo kada je najbolje vrijeme za punjenje baterija.

Kombinacijom sustava globalnog pozicioniranja (GPS), komunikacije među vozilima i senzorskih tehnologija prikupljanja podataka na daljinu, konceptni EN-V može se voziti ručno i uz pomoć automatskog pilota.

Njegova mogućnost autopilotiranja omogućuje smanjenje prometnih gužvi tako što EN-V automatski odabire najbrži put na temelju informacija o stanju na cestama u stvarnom vremenu. Ovo konceptno vozilo također koristi bežičnu komunikaciju za uspostavu 'društvene mreže' koju koriste vozači i suvozači za komunikaciju s prijateljima ili poslovnim suradnicima tijekom vožnje.

EN-V je konstruiran za brzine i doseg današnjih urbanih vozača. Mase je manje od 500 kg, dugačak je oko 1,5 metra, dok je današnji tipični automobil težak preko 1.500 kg i čak je trostruko dulji. Manje dimenzije i veća upravljivost znače da se na isto parkiralište može smjestiti čak pet puta više EN-V-ova nego današnjih prosječnih automobila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Karoserija i kabina EN-V-a napravljeni su od ugljičnih vlakana, po narudžbi rađenog Lexana i akrila – materijala koji se inače koriste u konstrukciji trkaćih automobila, vojnih zrakoplova i svemirskih letjelica zbog svoje snage i iznimno male mase.

Nakon Smarta, očito je kako se ideje za urbani prijevoz nisu do kraja potrošile, a da ne moraju opet biti toliko radikalne poput Segwayja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo