Kako spriječiti problem s kojim se svaki vozač bar jednom susreo
Svaki vozač se barem jednom sreo s problemom istrošene spojke mjenjača, odnosno kuplunga. Auto na uzbrdici ili prilikom ubrzavanja ne "vuče"ali se broj okretaja motora i dalje penje.
Net.hr-ov mehaničar otkriva o čemu se radi, koji su najčešći razlozi za kvar, odnosno koliko će vas koštati popravak. Razlog ovakvog ponašanja automobila je istrošena spojka mjenjača ili kako se to popularno hrvatski zove - kuplung.
Do trošenja lamele kuplunga dolazi uslijed trenja lamele između zamajca motora i korpe kuplunga. To je normalna pojava i ne može se izbjeći ali se može ubrzati njeno trošenje. Do toga dolazi na nekoliko načina:
ljudi koji tijekom vožnje i dalje drže nogu lagano na papučici kvačila i na taj način izazivaju njeno pregrijavanje i trošenje
na autima koji imaju ugrađenu kuku za vuču auto prikolice uslijed prevelikog opterećenja dolazi do ubrzanog trošenja lamele
prilikom kretanja na uzbrdici manje iskusni vozači drže kuplung "na pola" s jakim gasom i na rubu proklizavanja kreću i voze neko vrijeme ili vozači koji se žele praviti važni dok čekaju da krenu drže kuplung na "vagi" pa ga na taj način pregrijavaju
U modernije aute (uglavnom dizelaše) su ugrađeni dvomaseni zamašnjaci (služe za smanjivanje vibracija motora) koje je prilikom izmjene kuplung seta potrebno mijenjati kako bi se priznalo jamstvo na dijelove i spriječilo ostećenje novoga seta.
Takvi se popravci stoga kreću od četiri do čak 13.000 kn, upozorava Netmehaničar Nikola Kovačević i poručuje: vozite pažljivo!