Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

MORALNE DILEME VLASNIKA MEČKE

AKO MORAJU BIRATI: Mercedesovi autonomni auti će radije ubiti pješake nego vozača

Mercedesovi autonomni automobili radije će gaziti pješake nego dopustiti da strada vozač.

Kako samovozni automobili postaju sve bliži masovnoj upotrebi, tako i etičke dvojbe kako će reagirati umjetna inteligencija u situacijama opasnima po život postaju realnost, a ne samo teoretska rasprava, prenosi Inverse.

U autoindustriji su složni kako bi se umjetna inteligencija trebala koncentrirati na spašavanje života nad kojim ima kontrolu.

AUTONOMNA VOŽNJA: Renault Espace je sam vozio amsterdamskim ulicama, a ovako je to izgledalo

“Mogli biste žrtvovati auto i vozača. Mogli biste, ali onda ne znate što će dalje biti s ljudima koje ste spasili u sitacijama koje su često vrlo kompleksne. ZAto trebabe spasiti onaj život za kojeg ste sigurni da možete spasiti” komentirao je Christoph von Hugo,  Mercedesov direktor za sustave pomoći u vožnji.

“Ako znate da možete spasiti barem jednu osobu, spasite barem tu jednu. Spasite osobu u autu.”, pojašnjava Von Hugo, no odmah dodaje da je takva rasprava uglavnom bespredmetna.

Auti kojima upravlja računalo moći će reagirati na načine na koje ljudski vozač ne može. Osim toga, auto-industrija je posvećena tome da izbjegne bilo kakve sudare.

“Moralno pitanje koga spasiti – 99 posto rada naših inženjera svodi se na to kako uopće spriječiti takve situacije. Radimo na tome da se naši uopće auti ne dovedu u poziciju u kojoj je takva odluka potrebna” naglašava Hugo.

Povratak na Net.hr