Neki automobili su bezvremenski i na tržištu opstaju godinama. Među takvima je i Lexus RX, luksuzni SUV koji se počeo proizvoditi davne 1998. godine. Iza RX-a je 25 godina proizvodnje i pet generacija ovog modela, a posljednju, 5. generaciju nedavno smo imali prilike testirati u rubrici "Ženski kut".
RX je najprodavaniji luksuzni SUV u Americi te najprodavaniji Lexusov model u zadnjih 20 godina s oko 3,5 milijuna prodanih primjeraka. U Hrvatskoj, RX je najveći model, a iza njega dolaze modeli NX kojeg smo već ranije testirali, UX, a uskoro i najmanji LBX, na čijem smo predstavljanju bili početkom godine u Milanu.
Lexus RX je hibrid i to još od 2005. godine. Za njega ne trebate kablove za punjenje već se baterija puni sama tijekom vožnje. Novi model širi je od prethodnika, 15 mm niži te 90 kilograma lakši.
Prepoznatljiva prednja maska
Sprijeda se nalazi prepoznatljiva Lexusova vretenast rešetka dok su svjetla u posljednjoj generaciji postala nešto oštrija. Ona su pametna, odnosno ne zasljepljuju vozače koji vam dolaze u suprotnom smjeru. S boka, Lexusova linija se lagano spušta u coupe, auto je posebno upečatljiv noću zbog stražnje LED lajsne.
Ne trebate znati puno o automobilima da biste znali da ova japanska marka spada u high class. Iako za Lexus često govore da su to „luksuzni“ automobili, za ovu je marku puno ispravnije kazati da je premium.
Unutrašnji dizajn odlikuje se kvalitetom te odiše dvjema ključnim filozofijama na kojima se temelje Lexusovi automobili - omotenashi i takumi.
Matrijali u RX-u jako su mekani na dodir, a koliko daleko ide ta kvaliteta najbolje govori činjenica da se štof nalazi čak i u pretincima.
Sjedala su napravljena od sintetičke kože, a u F Sport opremi koja nam je stigla na test bila su profilirana. Ona se mogu memorirati, a imaju i opcije grijanja te hlađenja.
Od nekih interesantnih detalja valja spomenuti ambijentalnu rasvjetu koja dolazi u 14 tema te čak 64 boje, a cijelu priču oko skladnog i profinjenog dizajna zaokružuju i divni zvukovi, primjerice upozorenja. To nisu zvukovi, već melodije.
S druge strane, neke stvari koje su uobičajene da se čuju, primjerice davanje žmigavaca ili spuštanje prozora, u Lexusu se uopće ne čuju, što također pokazuje koliko je ovaj auto profinjen i sofisticiran.
Glavni ekran dimenzija je 14 inča. Infotainment u Lexusu generalno je jako dobar, a u samom se ekranu namješta jako puno opcija i funkcija, što ponekad možda malo i zakomplicira cijelu priču. Dobra je stvar što se najčešće korištene opcije nalaze odmah na početku.
Ako ga dozovete s ‘Hey Lexus’, možete mu i glasovno zadati neke naredbe koje će automobil izvršiti za vas. Iako je glavni ekran stvarno dobar, on ima i jednu manu - naime, nema meni na hrvatskom tako da ćete sve morati izvršavati na nekom od ponuđenih stranih jezika.
S obzirom da je glavni ekran velikih dimenzija, vozačev displej je nešto skromniji i manji, no zato će vam na raspolaganju stalno biti i sjajan head up displej na kojem se prikazuju brojne funkcije koje nam trebaju tijekom vožnje. Njime se upravlja tipkama osjetljivim na dodir koje se nalaze na volanu.
Ljubtelji automobila sigurno će uživati i u dobrom zvuku, jer auto je opremljen s 21 zvučnikom sustava Mark Levinson Premium Surround.
Stražnja klupa u Lexusu jako je prostrana, a super stvar je što ćete se iza osjećati kao da sjedite u limuzini, gdje je položaj sjedenja puno bolji nego u ostalim vrstama automobila.
Iza će vam biti zaista jako ugodno, straga se sjedala mogu i ugrijati i ohladiti, klima se namješta zasebno za stražnji dio, a za dodatnu komociju tijekom vožnje tu je i naslon za ruke te sjenila protiv sunca. Također, sjedala se mogu dodatno nagnuti i namjestiti, ako primjerice poželite odspavati tijekom putovanja.
Prtljažnik je zapremnine 460 litara, a spuštanjem sjedala dobit ćete gotovo ravan pod što je pogodno za prevoženje nešto većih stvari. S obzirom da je sve u Lexusu sofisticirano, i stražnja klupa spušta se elektronski.
Siguran i pouzdan
Lexus spada među najsigurnije automobile, a i ovaj automobil opremljen je hrpom sigurnosne opreme. Između ostalog, Lexus će vas zvučno upozoriti i kada prebrzo vozite jer čita znakove, a tu su i neka druga upozorenja kao primjerice upozorenje od naleta biciklista i pješaka.
Iako je Lexus nekada bio poznat po svojim V6 motorima, danas u ponudi imaju motore od 4 cilindra koji su ili čisti benzinci ili hibridi.
Naš testni RX500h bio je hibrid s 371 KS. Na otvorenoj cesti njegova je potrošnja na testu iznosila oko 8 litara, što je za jedan tako snažan automobil solidno.Pri manjim brzinama u gradu, vozi na bateriju, a čim dodate malo jači gas, pali se benzinski motor.
Što se samih voznih sposobnosti tiče, na njih ne treba puno trošiti riječi. Auto ide odlično. Brz je, od 0 do 100 trebaju mu samo 6,2 sekunde, a iz Lexusa kažu da bez obzira na drugačiji motor, ima iste performanse kao i stari V6, ali uz 20% manju potrošnju.
Njegova udobnost najviše dolazi do izražaja u vožnji, a svu raskoš i snagu najbolje pokazuje pri većim brzinama na autocesti gdje imate osjećaj kao da klizi.
Dobar je u vožnji i zbog sustava DIRECT4 koji balansira snagu s prednjih i zadnjih kotača za bolje upravljanje i bolji osjećaj u vožnji.
Auto je robustan, čvrst i to se jako osjeti u vožnji. Meni osobno, ta čvrstoća je veliki plus. Generalno kada se sve zbroji, vožnja s Lexusom je jako opuštajuća - jednim dijelom zbog sigurnosne opreme, a s druge strane zbog njegovih performansa.
Cijena auta kreće od 86.500 eura, a cijena našeg testnog modela u F Sport opremi iznosi 116.452 eura.
Lexus je oličenje pouzdanosti i kvalitete, a upravo te odlike savršeno se vide i na modelu RX500h. Vožnja s njime čista je uživancija i jedno potpuno drugačije iskustvo. Ovakve automobile nemoguće je usporediti s nekim “običnim” modelima, jer Lexus je ipak jedna posebna klasa. Dobar ga je osjećaj voziti, a u njemu se čovjek osjeća superiorno i moćno.
Iako je riječ o premium marki vozila, Lexus je napravljen tako da se ne razmeće svojim izgledom i pojavom. Jedina stvar koja je malo “ekstravagantnija” na njemu je prednja maska. Sve ostalo, mudri su Japanci dobro zakamuflirali. Ispod nenametljivog i pitomog izgleda zapravo se skriva prava zvijer koja kada ju isprobate, ostavlja bez riječi…
Specifikacije
Lexus RX 500h PERFORMANCE HYBRID F SPORT
Paket opreme: F SPORT
Motor: benzinski, četiri cilindra, 2393 ccm + elektro
Pogon: svi kotači
Snaga: 371 KS
Okretni moment: 550 Nm
Ubrzanje 0-100: 6,2 sec
Maksimalna brzina: 210 km/h
Mjenjač: automatski, 6-stupanjski
Prosječna potrošnja na testu: 9,5 litara/100 km
CO2: 189 g/km
Cijena početnog modela: 86.500,00 eura
Cijena testnog modela: 116.452 ,00 eura.
Ostale testove automobila provjerite u našoj stalnoj rubrici Ženski kut.