PAZITE DA NE NASJEDNETE! / Mnogi Hrvati debelo preplaćuju svoja vozila: Rabljeni auti mogli bi vas koštati i 21% više od njegove prave vrijednosti

Image
Foto: Photo: Igor Soban/PIXSELL

Kada je u pitanju krivotvorenje brojača kilometara, starost automobila usko je povezana s potencijalnim financijskim posljedicama za kupca

22.11.2023.
13:37
Photo: Igor Soban/PIXSELL
VOYO logo

Tržište rabljenih automobila u Hrvatskoj suočava se s problemima transparentnosti budući da mnoga vozila imaju izmijenjenu kilometražu. Posljednje istraživanje carVerticala otkrilo je da automobil s vraćenom kilometražom može koštati i 21% više od njegove prave vrijednosti, što znači da mnogi Hrvati preplaćuju vozilo, nesvjesni da su postali žrtva prevaranata.

Cijena varira ovisno o državi

Vozači preferiraju automobile s manjom kilometražom, očekujući da će biti u boljem stanju i da neće zahtijevati velike popravke. Može biti teško pronaći kupca za automobil s velikom kilometražom, osim ako je cijena znatno niža. Zbog toga prodavači s lošim namjerama vraćaju kilometražu automobila, čime umjetno napuhavaju njegovu cijenu i ostvaruju više profita.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Automobili s izmijenjenom kilometražom u prosjeku se prodaju za nevjerojatnih 21% više. To znači da hrvatski vozači mogu platiti i za petinu više nego što vozilo zapravo vrijedi, i tako gube tisuće eura.

Image
Image

Najgora je situacija u Ujedinjenom Kraljevstvu (29%), Italiji (29% ) i Litvi (25%), gdje je prosječni porast ovih vrijednost najveći među 15 ispitanih zemalja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ukrajina (17%), Poljska (19%) i Rumunjska (20%) nalaze se na drugoj strani spektra. No, to su i dalje visoki brojevi koji ukazuju na to da ove prakse možda neće tako skoro izgubiti svoju popularnost.

Što je automobil noviji, to je veći gubitak

Kada je u pitanju krivotvorenje brojača kilometara, starost automobila usko je povezana s potencijalnim financijskim posljedicama za kupca. Vrijedi napomenuti da ovakva obmana, u slučaju 15-godišnjeg automobila s lažnom kilometražom, može povećati vrijednost vozila za prosječno 27%.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Konkretno, za svakih 100.000 kilometara skinutih s brojača, kupac može nesvjesno preplatiti približno 2000 eura. Dakle, ako brojač kilometara pokazuje 200.000 kilometara umjesto stvarnih 400.000, to potencijalno može značiti da će kupac na takvo vozilo potrošiti i do 4000 eura više.

Iako se ovo povećanje cijene može činiti drastičnim za model iz 2008. godine, ove se vrijednosti izračunavaju na platformi carVertical, gdje korisnici obično više provjeravaju luksuzna vozila, a manje automobile ekonomske klase.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Što je skuplji automobil s vraćenom kilometražom, to će kupac na kraju izgubiti više novca. To naglašava važnost provjere povijesti prije kupnje vozila. Inače bi moglo biti prekasno, a povrat novca od prodavača može biti kompliciran", kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu.

POGLEDAJTE VIDEO: Za novi automobil čeka se više od 400 dana. Isplati li se više kupiti rabljeni?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vraćena kilometraža različito utječe na marke

Različite marke automobila drugačije reagiraju na vraćanje kilometraže: porast cijene može se kretati od 15% za Mazdu i Daciu, i do 27% za vozila Land Rover.

Vozači bi mogli potrošiti i do 2000 eura više za svakih 100.000 vraćenih kilometara pri kupovini automobila marke Dacia. Međutim, druge marke mogu donijeti još veće financijske gubitke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kupci Renaulta mogu izgubiti i do 2300 eura na svakih vraćenih 100.000 kilometara, kupci Opela – 2200 eura, a kupci Škode – 4200 eura. Svakih 100 000 vraćenih kilometara najviše će koštati kupce premium vozila: Audija (6000 eura), Volkswagena (4500 eura), BMW-a (7000 eura) i Mercedes-Benza (10.600 eura).

Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo