Moderni automobili mogu se smatrati računalima na kotačima. Opremljeni su raznim naprednim tehnologijama, a njihov se softver može nadograđivati, baš kao na pametnim telefonima ili računalima.
No, sva ta silna tehnologija važna je zbog sigurnosti tijekom vožnje, jer joj je primarni cilj smanjiti broj nesreća i time spasiti brojne živote. Prema uredbi Europske unije neke će nove tehnologije od 6. srpnja postati obvezne za sve nove automobile koji će se prodavati u EU-u, prenosi Zimo.
Inteligentni sustavi
Jedna od novih obveznih opcija su i posebni uređaji koji bi blokirali pokretanje vozila u slučaju da na vozačko sjedalo dođe osoba u alkoholiziranom stanju. O ugradnji takvih uređaja odlučuje zakonodavstvo svake članice EU-a zasebno, ali proizvođači automobila dužni su napraviti pripremu za njihovu ugradnju. Intencija je ugraditi takve uređaje u automobile osoba uhvaćenih u vožnji u pijanom stanju, a pogotovo onih koji su skrivili prometne nesreće.
Novost je i ugradnja sustava EDR, svojevrsne crne kutije, koja će pohranjivati podatke o brzini, svjetlima, položaju upravljača, pritiskanju pedala i ostalom te će bilježiti sve podatke o vozilu u posljednjih nekoliko sekundi prije nesreće.
Vozači, sasvim sigurno, neće biti oduševljeni obveznim pametnim asistentom koji će ih upozoravati na maksimalnu dopuštenu brzinu, ali i na to kad smiju pretjecati, a kad bi trebali ostati u svojoj traci. Taj bi sustav čak ograničio snagu motora u slučaju prebrze vožnje, ali, kao i sve druge sustave, bit će ga moguće isključiti; zanimljivo, jačim pritiskom pedale gasa.
Sprječavanje nesreća
Obvezne će postati i stražnje kamere te senzori za parkiranje, koji su već godinama dio serijske opreme u pojedinim modelima automobila. Bit će ugrađena i opcija automatskog kočenja u hitnim slučajevima, sustav za zadržavanje vozila u traci te upozoravanje vozača na umor.
Na stranicama Europskog vijeća za sigurnost prometa stoji da će sva navedena oprema postati obvezna i za sve nove modele autobusa i kamiona. Modeli predstavljeni prije 6. srpnja imat će prijelazni rok prilagodbe pa će za njih ova europska uredba vrijediti od početka 2024.