Svi vozači su to doživjeli. Vozite se u gužvi najradije bi vrijeme kratili gledanjem omiljenog TV programa, ali ne smijete jer zakon je jasan. Čak i ako vozite automobil koji sam staje i kreće u puzajućim kolonama oči vam moraju biti na cesti.
No i to bi uskoro mogla biti prošlost. Naime, vozačima u Ujedinjenom Kraljevstvu će biti dopušteno gledati TV dok su za volanom autonomnog automobila, sudeći prema novim pravilima koje je objavilo Ministarstvo prometa.
Iako je vozačima trenutno zabranjeno gledanje "sadržaja koji se ne odnosi na vožnju" na "televizijskom prijamnom aparatu", ovo pravilo bi se ukinulo pod određenim okolnostima nakon što prijedlozi stupe na snagu. Nova pravila trebala bi biti uvedena u britanski Zakon o cestama tijekom ljeta, navodi BBC News.
Samo na originalu
Mogućnost gledanja televizije dolazi s određenim ograničenjima. Automobil će u to vrijeme morati sam voziti, a vozač mora biti spreman preuzeti kontrolu nad vozilom ako je potrebno.
Ono što je važno, vozačima će biti dopušteno gledati sadržaj samo "putem ugrađenog infotainment uređaja u vozilu". Ovo je određeno jer se podrazumijeva da infotainment sustav prestane prikazivati TV emisiju ili film kada automobil zatreba pažnju vozača.
Korištenje mobilnog telefona tijekom vožnje, bez obzira na njegovu upotrebu, ostat će protuzakonito.
Popis autonomnih automobila
Nova pravila će se primjenjivati samo na automobile koji su prema britanskim zakonima registrirani kao autonomni, a stranica s popisom takvih vozila trenutno je - prazna. Trenutačno nema autonomnih vozila na popisu za upotrebu u Velikoj Britaniji”, stoji. No, u Odjelu za promet optimistično smatraju da bi prva takva vozila mogla biti spremna za upotrebu "kasnije ove godine", iako je točan tehnički standard koji će automobil morati postići da bi se nazvao "samovozećim" trenutno nejasan.
Međutim, predložena pravila jasno pokazuju da se "samostalna vožnja" razlikuje od automobila sa "značajkama potpomognute vožnje", koje se mogu nositi s nekim zadacima vožnje, ali ostavljaju vozaču sveukupno odgovornim. Primjeri toga uključuju tempomat i pomoć pri održavanju trake.
Nova pravila zamišljena su kao privremena mjera prije potpunog regulatornog okvira koji bi trebao biti uveden 2025. Osim što se mijenjaju pravila o korištenju zaslona, Zakon o cestama također se mijenja kako bi se razjasnile važne razlike između autonomne vožnje i tehnologije pomoći u vožnji, a također će ponuditi više pojedinosti o pravilima koja se još uvijek primjenjuju na vozača čak i kada je za volanom automobila koji samostalno vozi.