Novi Peugeot 308 dobitnik je prestižne nagrade Women’s World Car of the Year 2022. 56 članica žirija WWCOTY iz 41 zemlje svijeta, odlučile su da je ovaj automobil najbolji od najboljih među ukupno 65 kandidata koji su pušteni u prodaju 2021. godine.
Ovo je najbolji automobil po izboru žena, a nedavno je stigao u Hrvatsku: Oduševio i publiku i struku, a znamo i kolika mu je cijena
Ovaj automobil u ožujku 2022. godine stigao je i na hrvatsko tržište, a u snažnom i privlačnom dizajnu vozila novi PEUGEOT 308 krasi snažan i privlačan dizajn s odlikama visoke klase, u kojem se ističe novi logotip marke. Općenita optimizacija strukture donijela je više prostora i ističe dinamičnost i identitet vozila. Tehnološki gledano, opremljen je najmodernijim sustavima za pomoć u vožnji. Novi PEUGEOT i-Cockpit dodatno je razvijen i sada sadrži i-Connect Advanced, intuitivan, povezan i napredan multimedijski sustav.
Kako bi se ispunili ciljevi u pogledu aerodinamičke učinkovitosti, za novi PEUGEOT 308 nije se radilo na stavu i izražajnosti na vanjskom dijelu, već su se promjene radile ispod kože. Uložen je veliki trud u pogledu optimizacije strukture karoserije. Karoserija PEUGEOT 308 maksimalno prianja uz arhitekturu vozila, što je posebno vidljivo na blatobranima koji su snažno izbočeni. Bok vozila jednostavan je i gladak, a prednji i stražnji blatobrani pravokutnog oblika i oštrih linija daju mu snažan karakter. Dizajn se oslanja na prepoznatljive elemente Marke kroz povijest, a istodobno daje dojam dinamičnosti koja je rezultat rada na oblikovanju siluete.
Stražnji dio strateški je oblikovan za postizanje boljih aerodinamičkih performansi uzevši u obzir optimalne točke prolaska na testu u zračnom tunelu. Stoga je karakteristična linija koja prelazi stražnjim dijelom vozila usklađena s tom optimalnom aerodinamikom, baš kao i završna linija na vrhu krova zbog koje je novi PEUGEOT 308 dobio karakterističan dugi spojler.
Krasi ga i novi logo marke PEUGEOT dodatno istaknut na prednjoj masci koja mu je u potpunosti prilagođena. Senzor za sustave za pomoć u vožnji predstavlja evoluciju u tehnološkom i dizajnerskom smislu. Skriven je iza logotipa dok je registarska pločica pomaknuta je na donji dio prednjeg dijela vozila.
Prednja svjetla izvedena su u LED tehnologiji već od prve razine opreme. Stanjena i pomno oblikovana svjetla ističu dinamičan izgled i identitet koji odlikuju novi PEUGEOT 308. U njihovom produžetku su i dnevna svjetla u obliku kandže na prednjem odbojniku. Ovaj svjetlosni potpis savršeno se uklapa u trenutačni stil marke PEUGEOT, a prepoznatljiv je već na prvi pogled, bilo danju bilo noću.
Razvijen je na modularnoj platformi EMP2 (Efficient Modular Platform), spremnoj za ugradnju različitih vrsta pogonskih motora, što omogućuje uvođenje cijele game s električnim motorima, uključujući 100 % električnu izvedbu u ovom segmentu. Već od samog puštanja u prodaju dostupne su dvije izvedbe punjivih hibridnih motora.
Ovaj automobil mijenja oblik kako bi se istaknuo u svom segmentu: duljina mu je 4,36 m (+11 cm), vjetrobransko staklo ima veći nagib i pomaknuto je unatrag, međuosovinski razmak povećan je za 55 mm i sada iznosi 2,675 m, a čime se povećava prostor za putnike u drugom redu, dok je visina niža za 20 mm i sada iznosi 1,44 m.
Kako bi se smanjile vibracije, čvrstoća karoserije poboljšana je povezivanjem strukturnih elemenata. Novi PEUGEOT 308 više nego ikad dosad ističe užitak u vožnji zahvaljujući vrhunskim voznim svojstvima, iznimnoj udobnosti vožnje, istinskom zadovoljstvu u vožnji i savršenoj okretnosti za gradske vožnje s krugom okretanja između pločnika od 10,5 m.
PEUGEOT i-Cockpit® sastavni je dio identiteta Marke. Sa svakom se generacijom dodatno obogaćuje i modernizira. Za novi PEUGEOT 308 doživio je evoluciju u pogledu ergonomije, kvalitete, dizajna i tehnologije uz svoj potpuno novi multimedijski sustav koji se naziva PEUGEOT i-Connect®. Novi kompaktni upravljač može prepoznati drži li vozač ruke na upravljaču dok se koristi novim sustavima za pomoć u vožnji. Upravljač je ergonomski, grijan (u opciji na Allure i u seriji na GT) i na njemu su sve komande za radio, multimediju, telefon te sustave za pomoć u vožnji.
Digitalnu instrumentnu ploču postavljenu u razini očiju čini 10" digitalni zaslon dostupan od razine opreme Active Business. U izvedbi GT instrument ploča je trodimenzionalna. Digitalna instrument ploča može se u potpunosti podesiti i personalizirati te ima nekoliko načina prikaza (navigacijski sustav TomTom povezan s internetom, radio/multimedija, sustavi za pomoć u vožnji, podaci o potrošnji električne energije itd.) koji se mogu personalizirati.
Uređenjem unutrašnjosti ističe se raznolikost i bogatstvo materijala koji su upotrijebljeni. LED ambijentalno osvjetljenje (8 boja na izbor) skriveno iza središnjeg zaslona širi se cijelom duljinom do obloga na vratima koje, ovisno o razini opreme, mogu biti pjenaste, od tkanine, od alkantare® ili izrađene od obrađenog aluminija.
Dizajn središnje konzole odražava kompaktnost novog klima-uređaja koji zauzima manje prostora. Sve se komande u vezi s dinamičkim svojstvima vozila nalaze na dohvat desne ruke vozača: novi selektor za odabir načina rada laganim dodirom (Reverse, Neutral, Drive) i dvije tipke (Parking i Manual) za 8-stupanjski automatski mjenjač odnosno selektor za odabir načina vožnje (Electric, Hybrid, Eco, Normal i Sport), ovisno o odabranom motoru.
Novi multimedijski sustav nudi svima, ovisno o njihovim željama i potrebama, najbolje iz svijeta pametnih telefona i najbolje iz automobilskog svijeta. Sustav je ergonomičan i prilagođen svakodnevnoj upotrebi, a svaki vozač (može biti najviše 3 profila) može odrediti i pohraniti svoje postavke za prikaz, osvjetljenje i ostalo. Funkcija Mirror Screen, zrcaljenja sada je bežična i moguće je povezati dva telefona putem Bluetootha u isto vrijeme.
Novi PEUGEOT 308 dostupan je s dva punjiva hibridna motora kao prepoznatljive ikone načela "Power of Choice": HYBRID 225 e-EAT8 (kombinacija motora PureTech od 180 KS (132 kW) i električnog motora od 81 kW povezanih s mjenjačem e-EAT8, do 59 km dosega u 100 % električnoj vožnji) i HYBRID 180 e-EAT8 (kombinacija motora PureTech od 150 KS (110 kW) i električnog motora od 81 kW povezanih s mjenjačem e-EAT8, do 60 km dosega u 100 % električnoj vožnji).
Dostupan je i s motorima s unutarnjim izgaranjem: benzinski trocilindarski 1,2-litreni motori (PureTech 110 S&S sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, PureTech 130 S&S sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, PureTech 130 S&S s automatskim mjenjačem EAT8) te dizelski četverocilindarski 1,5-litreni motori (BlueHDi 130 S&S sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem i BlueHDi 130 S&S s automatskim mjenjačem EAT8).
Obujam prtljažnika iznosi 412 litara uz 28 litara u pretincima ispod poda. S preklopljenim naslonima stražnjih sjedala obujam može doseći 1323 litre.
Novi PEUGEOT 308 dostupan je u 7 boja: metalik zelena Olivine (nova boja), Perla plava Vertigo, Perla crvena Elixir, Perla bijela Nacré, Pastelna bijela Banquise, Metalik siva Artense te Metalik crna Perla Nera
Cijena starta od 160.975,00 kuna za model s benzinskim motorom Active Business PureTech 110 S&S, dok bi najskuplji trebao biti hibrid, GT PHEV 225 e-EAT8, čija je cijena 321.991,00 kuna.
Na hrvatsko tržište u ožujku je stigao novi Peugeot 308. Na valu sjajnog komercijalnog uspjeha ostvarenog u segmentu kompaktnih limuzina i nakon više od 7.000.000 prodanih vozila koja su mu donijela 42 međunarodne nagrade, uključujući titulu Automobila godine 2014. godine, Peugeot je na tržište izbacio sjajni automobil kojeg krasi elegantni dizajn s upečatljivim novim logotipom te sjajna nova i poboljšana tehnologija. Novitete je prepoznala i struka pa je ovaj automobil proglašen najboljim ženskim automobilom 2022. godine (Women’s World Car of the Year 2022) po izboru 56. članica žirija iz organizacije Women Worldwide Car of The Year. Peugeot 308 nagrađen je i nagradom Red Dot Award za "Design Excellence", odnosno za najbolji dizajn.