IMA LI OVOME KRAJA? /

Nakon goriva, rastu i cijene automobilskih guma! 'Udarac', i to značajan, osjetit ćemo već kroz dva tjedna

Image
Foto: Profimedia

Nova generacija ljetnih guma u prosjeku je već porasla za deset posto u odnosu na prošlogodišnju, a od travnja se najavljuje još jedan rast. To znači da bi gume ukupno mogle biti skuplje između 15 i 20 posto u odnosu na prošlogodišnju sezonu

29.3.2022.
9:54
Profimedia
VOYO logo

Nakon što je gorivo u Hrvatskoj posljednjih mjeseci drastično poskupjelo, vozači bi se mogli susresti s još jednim cjenovnim šokom. Prema najavama proizvođača, a zbog cjelokupne situacije u svijetu, poskupjet će i gume za automobile koje bismo kroz dva tjedna trebali mijenjati. Njihove cijene rasle su i u pandemiji nakon što su porasli troškovi dostave i sirovina potrebnih za proizvodnju, a sada će poskupjeti zbog skoka cijena nafte.

Brojni proizvođači guma povećali su cijene u posljednjih 12 mjeseci zbog niza čimbenika u godini bogatoj događajima za industriju guma, a osim toga, 2021. godine su porasle cijene prekooceanskog prijevoza, što je posebno utjecalo na gume uvezene iz Japana, Kine i Francuske.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
'LJUDI ĆE JOŠ TEŽE ŽIVJETI...' /

1. travnja neće biti nimalo šaljiv, mnogi će zaplakati od muke: 'Mjere su dobre, ali bez jedne stvari sve će biti naopako'

Image
'LJUDI ĆE JOŠ TEŽE ŽIVJETI...' /

1. travnja neće biti nimalo šaljiv, mnogi će zaplakati od muke: 'Mjere su dobre, ali bez jedne stvari sve će biti naopako'

Cijene skuplje i do 20 posto

HAK revija piše da je nova generacija ljetnih guma u prosjeku već porasla za deset posto u odnosu na prošlogodišnju, a od travnja se najavljuje još jedan rast. To znači da bi gume ukupno mogle biti skuplje između 15 i 20 posto u odnosu na prošlogodišnju sezonu.

Osim cijena sirovina, na cijene guma utjecali su i povećani troškovi energije i transporta. Cijene kaučuka su porasle, a oko trećine čađe (ugljikova praha) potrebna za proizvodnju guma velikim dijelom dolazi iz Rusije, što bi mogao biti novi izvor problema, odnosno rasta cijena. Problem je i što su tvornice koje su proizvodile gume za sjeverni dio Europe stacionirane u Rusiji, pa one zbog sankcija stoje. Proizvodnja se zbog toga preusmjerava na tvornice koje su opskrbljivale središnju i južnu Europu, no budući da su njihovi kapaciteti ograničeni, upitno je što će biti s ponudom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dok se europski proizvođači guma suočeni s brojnim problemima, s druge strane svjetski mediji pišu da tržište guma u azijsko-pacifičkoj regiji bilježi stalan rast kineskih marki guma. Potražnja za njihovim gumama raste diljem svijeta, a jedan od razloga su i niže cijena kineskih guma u usporedbi s poznatim markama guma.

Problem su i rezervni dijelovi

Podsjećamo, osim cijena goriva, skočile su i cijene rezervnih dijelova automobila, a proizvođači diljem svijeta suočeni su s problemima oko rokova isporuke vozila zbog nedostataka pojedinih dijelova. Neki su proizvođači automobila imali ozbiljnih problema i zbog toga što im je dio proizvodnje u Rusiji ili Ukrajini, a zbog manjka sirovina i zastoja u opskrbi nekih komponenti mogla bi nastradati i industrija električnih vozila.

Ako ste među onima koji planiraju kupiti nove ljetne gume jer su vam se stare istrošile, poskupljenja biste mogli osjetiti na svojoj koži već kroz dva tjedna. Naime, od 15. travnja zimska oprema više nije obavezna na našim automobilima, a to je i vrijeme kada vozači na svoje automobile stavljaju ljetne gume.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo