Vrijeme jeftinih automobila je iza nas, a nije lako ni odabrati dobar i pouzdan automobil za kojima je u Hrvatskoj naglo narasla potražnja, javlja Danas.hr. U cijeloj prošloj godini uvezeno je 63.500 rabljenih osobnih vozila, a u samo prvih pet mjeseci ove godine nešto više od 42.000. Drugim riječima, samo je u prvom dijelu ove godine uvezeno gotovo 70 posto vozila kao u cijeloj prošloj. Porez koji morate platiti veći je u slučaju uvoza iz trećih zemalja dok za uvoz, preciznije unos automobila iz zemalja Europske unije, uvozna davanja, pa ni PDV ne trebate platiti.
Glavni urednik Auto, motor i sport magazina Kristijan Tićak objasnio je u Direktu RTL-a kako to da unatoč inflaciji bilježimo rast prodaje novih automobila. "Trebalo ih je dočekati. Pandemija i sve što se nanizalo poslije nje, i rat u Ukrajini i nedostatak sirovina uzrokovali su niz poteškoća u dobavljačkom lancu, u prijevozu automobila. Mnogi su automobili kasnili na hrvatsko tržište i sada su se napokon krenuli isporučivati kupcima."
Upozorio je da postoji razlika između rabljenih i novih automobila. "Riječ je o potpuno različita dva automobila. U suštini izgleda to potpuno isto ali i kupci i načini financiranja nisu isti i odabiru se potpuno različite metode da bi se došlo do auta", dodaje.
Porast cijena
Kada je u pitanju čekanje na novi automobil, napominje da bi se od jeseni trebalo sve normalizirati kao i prije pandemije. "Cijene su kao i sve ostalo, porasle. U nekakvim usporedbama istih automobila prije pandemije i poslije pandemije, razlika je u luksuznoj klasi, malo skupljim automobilima i po sto tisuća kuna. Ako jedan telefon plaćamo tisuću i pol do dvije tisuće eura, da ćemo automobil kupovati za 10 do 15 tisuća eura, nećemo. Sami proizvođači kažu da je vrijeme jeftine osobne mobilnosti iza nas."
Na pitanje može li procijeniti cijenu automobila za prosječnu četveročlanu obitelj, a koji je dobar i pouzdan. "Rekao bih da ispod 20 tisuća eura ne ide apsolutno ništa u tom pogledu. Za solidan izbor između 30 do 35 tisuća eura."
"Savjetovao bih da manje, prilikom kupnje se kupci vode emocijama, više razumom. Treba raščistiti prvo sam sa sobom za što će se automobil koristiti u kakvim uvjetima, sukladno tome prilagoditi svoju kupnju", rekao je Tićak.
Novi ili stari auto?
Odgovarajući na pitanje što bi savjetovao vezano za kupnju rabljenog i novog automobila, Tićak kaže da imamo apsurdnu situaciju da neki kupci koji su automobil kupili prije tri, četiri godine, kada su ga sada nedavno prodavali su dobili više novca.
"To je anomalija koju je ovo poskupljenje i potražnja uzrokovali. Teško je prognozirati u kojem će smjeru situacija ići, činjenica je da automobili neće biti jednostavniji u budućnosti, postojat će sve kompliciraniji, tehnički složeniji. To će uvjetovati veću cijenu tih automobila", kaže.
"Ovisno o prilikama i načinu kupnje, ali najbolje je, po mom mišljenju kupiti novi automobil. Ima dosta manipulacija s kilometrima, nije sigurna kupnja nikada, koliko god mi njega provjeravali odvozili kod različitih majstora, nikada ne možemo biti 100 posto sigurni da je to to", dodaje.