NISMO BAŠ PAŽLJIVI /

Istraživanje nam ne ide na ruku: Hrvati oštećuju svoje automobile češće od vozača u drugim zemljama

Image
Foto: Boris Scitar/PIXSELL

Podaci su pokazali da je u 2021. godini vozilo prešlo 150 077 km prije nego što je doživjelo nesreću, u 2022. 131 503 km, a u 2023. 119 638, što sugerira da su automobil danas češće oštećeni

7.7.2023.
17:16
Boris Scitar/PIXSELL
VOYO logo

Tvrtka za obradu podataka o automobilima carVertical provela je istraživanje u Hrvatskoj kako bi utvrdili koliko kilometara automobil obično pređe prije nego što se dogodi nesreća te du došli do zanimljivih podataka.

Naime, ovaj pružatelj podataka o povijesti vozila odredio je vezu između kilometraže automobila i stope nesreća u razdoblju od 2021. do 2023. Podaci su pokazali da je u 2021. godini vozilo prešlo 150 077 km prije nego što je doživjelo nesreću, u 2022. 131 503 km, a u 2023. 119 638, što sugerira da su automobil danas češće oštećeni.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

POGLEDAJTE VIDEO: Dacia Jogger: Najjeftiniji auto sa sedam sjedala za obitelj i one koji žive aktivno

Međutim, povećana razina štete može se pripisati i putovanjima nakon pandemije, koja su se znatno povećala od 2020. "Vozilo s kilometražom od 300 000 kilometara moglo je doživjeti gotovo tri nesreće. Međutim, čak i mali udarac ili ogrebotine se također kvalificiraju kao nesreća, pa bi kupci rabljenih automobila trebali saznati kakvu je štetu vozilo pretrpjelo prije kupnje određenog automobila", objašnjava Matas Buzelis, stručnjak za automobile u carVerticalu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako manja oštećenja ne bi trebala utjecati na odluku o kupnji određenog vozila, ozbiljna nesreća može značiti da automobil ima strukturalna oštećenja i možda nije siguran za vožnju.

U drugim europskim zemljama manje nesreća

Slični trendovi vezani za oštećenja kao u Hrvatskoj zabilježeni su i u susjednoj Mađarskoj, koja je sa 167 574 km u 2021. došla na 149 244 km u 2023. Prosječan mađarski automobil sada vozi 18 000 km manje nego prije nekoliko godina dok ne doživi prometnu nesreću.

Image

Kao što sugerira istraživanje, 2023. automobili u Hrvatskoj odvozili su 18,8 % manje kilometara manje od europskog prosjeka prije nego što su doživjeli nesreću. To znači da Hrvati oštećuju svoje automobile češće od vozača u drugim zemljama, što može potaknuti neke neiskrene prodavače da sakriju povijest automobila.

Image
GDJE IH NAPUNITI? /

Masa turista stiže nam ove godine s električnim autima, istražili smo hoće li imati problema: 'Pokrenuli smo značajan projekt'

Image
GDJE IH NAPUNITI? /

Masa turista stiže nam ove godine s električnim autima, istražili smo hoće li imati problema: 'Pokrenuli smo značajan projekt'

"Kupci ne bi trebali tretirati rabljene automobile kao potpuno nova vozila. Svaki vozač očekuje da će njegovo vozilo biti u dobrom stanju, ali to nije uvijek slučaj u pravom životu. Procjenjujemo da je 52,4 % rabljenih vozila oštećeno barem jednom. Zato bi provjera povijesti trebala igrati važnu ulogu u cijelom procesu kupnje automobila, zajedno s probnom vožnjom i fizičkim pregledom u ovlaštenom servisu", kaže Buzelis.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo