Prije gotovo 35 godina, japanskom timu inženjera, dizajnera i tehničara dodijeljen je tajni projekt osmišljavanja luksuznog automobila bez premca – "boljeg od najboljeg na svijetu".
Tako je nekako s proizvodnjom krenuo Lexus, brend koji "stvara nevjerojatna iskustva, pretvarajući funkciju u emociju, izvedbu u strast, tehnologiju u maštu i još mnogo više". Lexus brend do sada je predstavio stotinu inovacija na tržištu automobila s ciljem da svojim kupcima ispuni sve potrebe, a veliki broj onoga što se danas vidi u automobilima, počelo je upravo kod njih.
POGLEDAJTE VIDEO: U ovom luksuznom Lexusovom crossoveru uživat ćete svake sekunde vožnje
Ova premium, odnosno luksuzna marka vozila dostupna je i u Hrvatskoj, gdje je početkom tjedna u novouređenom zagrebačkom salonu održan prvi hrvatski "Lexus Day" pod motom 'Experience Amazing', na kojem su predstavnici medija mogli doznati nešto više o japanskom brendu.
Dvije ključne značajke
Tajni projekt nastanka Lexusa prije 35 godina nije bio samo još jedan u nizu običnih projekata stvaranja novog brenda. Lexus je, naime, puno više od običnog automobila. To je vozilo koje poistovjećujemo s duhom 'omotenashija', odnosno duhom gostoprimstva koji je duboko ukorijenjen kulturni fenomen te i danas ima ogroman utjecaj na svaki aspekt Lexusova poslovanja kroz filozofiju da se sa svakim kupcem treba odnositi kao prema gostu u vlastitom domu.
No, taj osjećaj gostoprimstva kao da ste u vlastitom domu nastavlja se i kada sjednete za volan bilo kojeg Lexusa. Osjećaj topline i ugodnosti koji se osjeća o ovim vozilima može se usporediti s osjećajem kada sjedite u svom domu, zavaljeni u svom najdražem kauču, a za to su zaslužni Takumi majstori. Upravo je Takumi majstorstvo druga ključna značajka brenda.
No, tko su uopće ti ljudi? U Japanu se riječ takumi odnosi na obrtnika koji je najbolji u svom području stručnosti. Da bi netko postao Takumi majstor, mora imati najmanje 25 godina iskustva, odnosno preko 60.000 odrađenih sati u svom zanatu.
U Lexusovoj tvornici Miyata Lexus u Kyushiju, među 7700 radnika je samo 19 Takumija, a ta radna mjesta predstavljaju najveću čast inženjerima. Njihovi Takumi majstori su čuvari ove obrtničke filozofije, primjenjujući suptilni ljudski dodir na svaki aspekt dizajna i razvoja automobila. Visoko su obučeni, s preciznom pažnjom posvećenom detaljima, a svaki od njih fokusira se na određeni element procesa izrade automobila. Niti jedan Lexus ne može izaći iz tvornice ako ga nije svojim rukama u bijelim rukavicama pregledao Takumi majstor.
Inače, da bi postali Takumi majstori, osim određenog staža i odrađenih sati, osobe koje žele biti Takumiji moraju u 90 sekundi s jednom rukom koja im nije dominantna moći napraviti origami mačku.
Suradnje s hrvatskim brendovima
Dijeljenje istih vrijednosti povezale su i ove godine Lexus s autentičnim hrvatskim modnim dvojcem Klisab u zajedničku suradnju. I jednima i drugima na prvom mjestu je aspekt odgovornosti prema vlastitim proizvodnim procesima, kao i najmanjem mogućem negativnom utjecaju na okoliš. U novoj suradnji sada je nastao jedan multifunkcionalan dizajnerski modni dodatak izrađen od ostataka materijala kože u proizvodnji.
"Minucioznost ručne izrade, vidljiva poglavito u interijeru Lexusa, svijest o vlastitom utjecaju na okoliš i preuzimanje odgovornosti za njega, važnost koju ima dizajn proizvoda ali isto tako i udobnost korištenja, aspekt luksuza - ovo su tek neke vrijednosti koje vidimo u brendu Lexus, a koje prepoznajemo kao slične onima koje i sami u vlastitom brendu zastupamo i provodimo. Kao i segmenti Lexusa, svaki naš novi 'item' izrađen je ručno od kvalitetne kože te se nadamo da se i u njemu prepoznaje barem dio umijeća i izvrsnosti kakvu vežemo za Lexus i Japan", objasnio je dizajner Marko Šabarić.
Na prvom Lexus Day-u moglo se uživati i u 'omotenashi' momentu, a za koji se pobrinula tvrtka Materia, hrvatski distributer matcha čaja koji dolazi izravno s farme pouzdanog i visoko cijenjenog proizvođača Uji regije u Kyotu, rodnog mjesta japanske matche.
Izrađena je od najfinijih ručno ubranih tencha listova koji se posebnim tradicionalnim tehnikama pažljivo i u strogo kontroliranom okruženju melju do finog i sitnog zelenog praha. Tako se čuvaju svi hranjivi sastojci, a nastaje čista i kvalitetna matcha.
Njihova jedinstvena mješavina matcha ceremonijalnog zelenog čaja u prahu nenadmašna je u boji, okusu i teksturi. Okus je slatkast i zemljast, a svaki gutljaj ovog zelenila u šalici pun je vitamina, minerala i zdravih sastojaka. Baš kako i treba biti kada je pojedinac, njegovo zdravlje i sigurnost na prvom mjestu, što još jednom povezuje brendove Lexus i Materia.
Novi električni model
Na suradnje su u Lexusus itekako ponosni. "Iz godine u godinu, Lexus nastoji pružiti najbolje iskustvo luksuznog automobila, s čovjekom u samom središtu. Zbog toga smo i na hrvatskom tržištu putem domaćih, autentičnih suradnji željeli dati podršku onima čiji rad cijenimo, a podudaraju se s misijom i vizijom kompanije“, objasnili su iz Lexusa.
Inače, u salonu se mogao razgledati i potpuno električni Lexus RZ 450e, novi model koji kreće u osvajanje hrvatskog tržišta.
S dometom od 440 kilometara, RZ savršeno pokazuje kako će izgledati Lexusov put ka elektrifikaciji i zelenijem prometu. Kao, uostalom, i sve u Lexusus, i on će biti na vrlo visokoj razini, s fokusom na kvalitetu koja će vlasnicima priuštiti najljepše moguće doživljaje u vožnji.