Treća generacija je prema nekim mišljenjima djelomično podbacila na dizajnerskom dijelu te je od tada dizajn S klase pomalo padao u drugi plan u odnosu na njena vozna svojstva i luksuz kojim odiše. No, pojavom šeste generacije, Mercedes se ponovno popeo na vrh podija te se S klasa s pravom dičila dizajnerski najljepšim automobilom visoke klase. Koliko je dizajn S klase bio uspješan govori i činjenica da je Mercedes sve svoje druge modele bazirao na sličnom dizajnu (prvo C klasa, nakon toga C-klasa coupe, a odnedavno i nova E klasa) te je sa svakim modelom pobirao pohvale za izgled.
Fantastični minimalizam
Nama je na test došao trenutačno najpoželjniji S model 350 d 4 matic long koji je ujedno i najprodavaniji model Mercedesove S klase. O dizajnu se jednostavno nema što više za reći, apsolutno savršenstvo u vizualnom i aerodinamičkom smislu. Sama činjenica da tako velika limuzina ima jednostavno senzacionalan koeficijent otpora zraka (0,24) dovoljno govori koliko su Mercedesovi stručnjaci proveli vremena iza crtaćih ploča i u aerodinamičkom tunelu.
O dizajnu se jednostavno nema što za reći, apsolutno savršenstvo u vizualnom i aerodinamičkom smislu.
Ulazak u automobil je opet posebna priča, iza masivnih velikih vrata nalazi se fantastični minimalizam. Vozačkim okruženjem dominiraju dva velika ekrana u boji od kojih je lijevi zapravo digitalna instrumentna ploča, a desni služi za prikaz hrpe informacija od satelitske navigacije, preko postavki sjedala, klimatizacije, telefona, TV-a, putnih parametara itd. Ideja Mercedesovih inženjera je bila da potpuno raščiste prednju ploču od svih prekidača, potenciometara i ostalog te sve stave na golemi ekran. Rezultat, uvjerljivo najljepša i najfunkcionalnija unutrašnjost gdje vam ništa ne bode oči, a upravljate sa svime što vam pada na pamet.
Kao da je sve rađeno po mjeri
Ostatak unutrašnjosti također ostavlja dojam kao da je rađena baš po mjeri, kvalitetna koža, izrazito privlačna kombinacija kroma, kože i drveta, beskrajno udobna strujom upravljana sjedala s prozračivanjem, masažom i podešavanjima u nekoliko osi. Jedan kolega novinar je rekao da kada bi ga netko natjerao da 10 dana živi u automobilu, Mercedes S klasa bi bio njegov izbor jer mu tu doista ništa ne bi nedostajalo. Nakon pokretanja motora ponovno čuđenje (testiranje Mercedesove S klase već lagano poprima scenarij iz Alise u zemlje čudesa), naime turbodizelaš V6 obujma 2987 ccm je praktički nečujan uz nepostojanje bilo kakvih vibracija, karakterističnih za prijašnje Mercedesove V6 dizelaše.
Ukupan rezultat toga je sljedeći: 258 KS pri 3600 o/min uz nevjerojatan okretni moment od 620 Nm kojeg oslobađa u rasponu od 1600 o/min do 2400 o/min. Kada takvo savršenstvo uparite s jednako savršenim 9-stupanjskim automatskim mjenjačem, dobijete 2 tone automobila koji do stotke ubrza ispod 7 sekundi uz maksimalnu brzinu limitiranu na 250 km/h.
Galerija
Koliko god ovi podaci djelovali nevjerojatno na papiru, još ih je nevjerojatnije okusiti u zbilji. Ubrzanja su strelovita, buka je minimalna, a bestrzajni mjenjač ostavlja dojam kao da se radi o variomatu, a ne mjenjaču. Točka na i ovako savršene motorizacije je pogon na sva 4 kotača koji ovu krstaricu pretvara u mahnitog gutača zavoja. Jednostavno je nevjerojatno i riječi ne mogu opisati kojom lakoćom ovaj dvotonac uletava u zavoje.
Bešumno klizi
Ista stvar je i na otvorenoj cesti, zračni ovjes sa sportskog prebacite u comfort i S klasa bešumno klizi cestom dobrano više od 200 km/h dok vi ugodno zavaljeni u fotelji tj. sjedalu uživate u kristalno čistom zvuku iz zvučnika i čudite se zašto danas baš svi na autocesti voze toliko sporo. U gradu je S klasa pomalo limitirana svojom dužinom od 512 cm, ali i taj problem je vidljiv jedino prilikom potrage za parkiralištem.
Sve ostalo je iznimno lako, jer veliki kut zakreta prednjih kotača i savršeno optimiziran upravljač omogućavaju doista jednostavno manevriranje kroz gradsku gužvu te je tek povremeno potrebno pogledati u retrovizor na zadnji kraj prilikom oštrih skretanja, ipak je ovo 5 metara dugačak automobil. Iako je naš testni automobil bio prilično opremljen popis dodatne opreme je jednostavno senzacionalan. Počevši od sitnica poput masažnih sjedala, preko zasebnih hladnjaka za putnike pa do posebnih sjedala koje dodatno "pumpaju" bočne stranice u sjedalima sukladno brzini ulaska u zavoje te na taj način onemogućavaju klizanje tijela. Kada se automobil ispravi, sjedalo popusti i vi ste opet u svojoj udobnoj fotelji. Jedna od stvari koja nam je posebno zapela za oko u popisu dodatne opreme je i Magic Body Control sustav koji je opremljen dvjema kamerama koje konstantno skeniraju neravnine na cesti i unaprijed kontroliraju rad amortizera. Na taj način je utjecaj neravnina još izoliraniji i doista imate osjećaj da ste na letećem tepihu (nismo testirali, ali s obzirom na to da su sve dosadašnje Mercedesove tvrdnje bile točne što se S klase tiče, nemamo razloga sumnjati u ovu).
Sve što postoji, S klasa ima. Osim jedne stvari - nema mane.
Nestvarno niska potrošnja
Dosad nismo spominjali sustave aktivne i pasivne sigurnosti, ali vjerujte nam da ih nova S klasa ima sve. Sustav protiv zanošenja (ESP) i pomoći pri naglom kočenju (BAS), devet zračnih jastuka i sustav PreSafe, koji uz pomoć radara skrivenog iza maske hladnjaka otkriva opasnost i automatski zateže sigurnosne pojaseve, zatvara prozore i uspravlja sjedala, Distronic Plus s asistencijom upravljača, sustav koji uz pomoć radara održava razmak u odnosu na automobil ispred i automatski usporava ako dolazi do kočenja, a po potrebi i automatski zaobilazi prepreke itd. Sve što postoji, S klasa ima. No dobro, idemo sada malo o manama. Mercedes S klasa ih nema… Ali, doista ih nema. Čak je i potrošnja (kao da je to u načelu bitno za ovaj automobil) nestvarno niska te je prosjek testa završio na nestvarnih 8,5 litara na 100 km, a tvornički podaci sugeriraju i osjetno nižu potrošnju uz normalniju vožnju.
Cijena, startni model kreće od otprilike 880.000 kn, ali se ta cifra već uz malo "nužne" dodatne opreme penje na 1,100.000 kn pa i više. Mnogo? Pa, naravno da je. Vrijedi li? Apsolutno da, samo ih treba imati…
http://video.adriaticmedia.hr/videos/SBPkfGF8
Tehničke karakteristike
Karoserija: limuzina visoke klase, 4 vrata, 5 sjedala Motor: turbodizelski, V6, 2x2 bregasta vratila, 32V,
Obujam: 2987 ccm Provrt x hod: 83 x 92 mm Snaga: 258 KS (190 kW) pri 3600/min Moment: 620 Nm pri 1600-2400/min Pogon: na sve kotače Mjenjač: automatski s devet stupnjeva Kočnice: samov. diskovi 350 mm, diskovi 330 mm Gume: 245/55 R19 Dimenzije: 512 x 190 x 150 cm Osovinski razmak: 304 cm Prtljažnik: 530 l Masa/nosivost: 1955/700 kg Spremnik goriva: 70 l Najveća brzina: 250 km/h Ubrzanje 0-100 km/h: 6,5 s Potrošnja: 7,4/5,8 l/100 km Potrošnja na testu: 8,5 l/100 km CO2: 149 g/km Cijena: 880.000 kn, s dodatnom opremom: cca 1,100.000 kn