Na razini Europske unije, od prvog svibnja mijenjaju se oznake na automobilskim gumama s krajnjom ekološkom svrhom. EU se obvezao smanjiti emisije stakleničkih plinova kako bi se postigla klimatska neutralnost do 2050. Vozači koji budu kupovali gume nakon 1. svibnja morat će biti usklađene s novom uredbom, a za one starije gume ne mijenja se ništa, javlja HRT.

Namjera je i bolja informiranost potrošača. "Jedna od stvari koje će EU uvesti je i podatak o trajnosti gume", kaže Alan Vojvodić iz HAK-a za HRT. A, osim o trajnosti gume, moći će se doznati i performanse te potrošnja goriva. Gume su podijeljene u klase, od A do G, razlika potrošnje iznosi otprilike 0,65 litre. Tu je i oznaka buke, pa može imati jednu, dvije ili tri crne crtice za jačinu zvuka.

"Osim oznake decibela, uvodi se A, B ili C razred da bi korisnici imali informaciju o tome da stave gumu u neki kontekst, a uvodi se i QR kod kojim će korisnik moći vidjeti u bazi podataka kojima Europska unija raspolaže o pojedinoj gumi, ali uvode se i promjene vezane uz poledicu, to jest korištenje šiljaka je li ta guma dobro prianja i je li sukladna ISO standardima", ističe Vojvodić.

Cjelogodišnje gume su hit

Vozači više ne kupuju najjeftinije gume, traže pouzdane i kvalitetne, a hit su cjelogodišnje koje u zimskim uvjetima nemaju performanse kakve imaju zimske gume. "Cijena nije faktor, ona je bitna, ali treba naći optimum kvalitete i cijene, biramo sigurnost", kaže Mario Petković iz Preloga.

"Primjećujem da sve više vozača koristi cjelogodišnje gume, što prijašnjih godina nije bila praksa, ili kupuju one jeftine gume ili premium, srednja se klasa nekako iskorijenila - ne znam zbog čega", kaže vulkanizer Bojan Lovrek.

Vozačima s dva seta guma je objasnio zašto je potrebno promijeniti zimske gume tijekom ljetnih mjeseci. "Zimska guma u toplijim vremenskim uvjetima – primjerice, na plus 15 se osjeća velika razlika – nema dobru trakciju, na mokrome ne staje dobro, nije sigurna za vožnju", kaže.