Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Pripazite

Ovim svakodnevnim navikama uvelike štetite svojoj kralježnici, a toga vjerojatno niste ni svjesne

Možda vam se čini očito, ali nije na odmet ponoviti

Vjerojatno se svaka od vas barem jednom susrela s onom neugodnom boli u kralježnici, čak i ako dan prije niste ni vježbale, ni trčale, ni plesale niti izvodile bilo kakve akrobacije. No, odakle onda ta bol? Pa, zapravo se može javiti i zbog nekoliko gotovo svakodnevnih i na prvi pogled jednostavnih životnih navika koje prakticira svatko od nas, a nemamo pojma da nam zapravo prilično štete. Nama i našoj kralježnici. A evo o kojih se to osam navika radi.

1. Način na koji perete zube

Sigurno vam je poznat onaj čudan položaj koji zauzimamo kad peremo zube – stojimo, ali smo ujedno i malo nagnuti prema naprijed, prema umivaoniku. E pa, upravo je u tome problem, jer se tako velika količina pritiska svaljuje na kralježnicu koja pritom dosta pati. Drugi put kad perete zube, stoga, pokušajte stajati ravno, a ako želite dodatno olakšati svojoj kralježnici, pritom se jednom rukom slobodno oslonite na zid.

2. Način na koji perete posuđe

Obično, kad peremo posuđe, ponovno stojimo u nekom polu-pognutom položaju i sav je teret pritom svaljen na naše ruke i kralježnicu. Pritom se oštećuje intervertebralni disk koji se nalazi u kralježnici i javlja se ona neugodna bol između ramena. Ali, kako ovo popraviti? Pa idealno bi zapravo bilo ispred sudopera postaviti stolčić u visini koljena, gore staviti mekani jastučić da bude udobniji i doslovno kleknite na njega i tako perite posuđe. To će automatski umanjiti pritisak i maknuti ga s vaše kralježnice.

3. Način na koji mijenjate gume na automobilu

Ona squatting pozicija u kojoj kleknete u neki ‘polu-sjedeći’ položaj i nije baš pametna ideja. Idealno je opet kleknuti na koljena (naravno, ne direktno na pod, već na nešto mekše) i na taj način mijenjati gumu.

4. Način na koji nosite vrećice tijekom shoppinga

Prilikom kupnje se nemojte previše truditi strpati baš sve stvari u jednu jedinu vrećicu kako ne biste morale nositi dvije. Radije rasporedite stvari u dvije vrećice i u dvije ruke, kako bi vam kralježnica bila manje opterećena i kako je ne biste previše nepotrebno savijali.

5. Način na koji perete podove

Ako podove perete savijene kralježnice, time joj činite iznimno veliku štetu. Pokušajte nabaviti krpu ili metlu s duljom drškom kako biste prilikom pranja poda mogle stajati uspravno, time svojoj kralježnici činite veliku uslugu.

6. Način na koji vežete vezice na cipelama

Kad vežete vezice radije sjednite na krevet, stolicu, bilo gdje – samo ih nemojte vezati u stojećem položaju nagnute prema naprijed, jer time, kao što smo već očito naučile, štetite kralježnici.

7. Način na koji nosite ruksak

Nikad nemojte nositi ruksak na jedno rame ma koliko god cool izgledalo, jer se tada savijate na jednu stranu, a  time kralježnici ne činite nikakvu uslugu. Ruksaci su stvoreni kako bi težina bila ravnomjerno raspoređena na leđima, točnije na obje strane leđa, pa ih stoga i nosite tako – na oba ramena.

8. Način na koji posežete za teškim objektima s većih visina

Nemojte istezati ruke i kralježnicu, već sve što trebate dohvatiti dohvatite tako da prvo stanete na stolicu ili neki povišeni objekt, a zatim uzmite što vam treba.

Imaš komentar?

Još iz rubrike

Povratak na Net.hr