Žene koje su osvojile nebo

Biti pilot i nije baš lako. Doživjeti 80, 90 ili 100 godina to je već malo teže. Biti pilot i doživjeti 80, 90 ili 100 godina i biti žena !!!??? Kad se radi o ženama, sve je moguće!

9.4.2010.
18:31
VOYO logo

PRVA ŽENA PROBNI PILOT Prije tri tjedna (19.03.2010.), u 99-oj godini umrla je Elinor Smith, rođena (17.08.1911.) kao Elinor Regina Patricia Ward, američki pionir avijacije i prva žena probni pilot.

U letenje se zaljubila kada se sa šest godina prvi put vozila avionom. Već sa deset godina počinje učiti pilotirati, a sa 16 godina postaje najmlađi američki pilot s FAI licencom (koju joj je izdao Orville Wright, pionir avijacije!). Iste godine postavlja službeni visinski rekord od 3.600 metara!

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U listopadu naredne godine avionom leti ispod sva četiri mosta na rijeci East River u New Yorku, što nitko nikada ni prije, ni poslije nije učinio. I dobiva 10-dnevnu zabranu leta od gradonačelnika i 15-dnevnu suspenziju letačke dozvole te ogroman publicitet i nadimak 'eteća šiparica'.

Narednih godina Elinor postiže rekorde u izdržljivosti letenja (od 8 do 26 sati leta bez prestanka), u brzini letenja (307 km na sat) i u visini letenja (od 8.400m do 9.900 m). Nakon što se udala 1933. i ostala trudna, narednih 20 godina nije pilotirala, nego odgajala svoje četvero djece.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U svim njenim letačkim vratolomijama pomagali su joj:

- broj 17 / u datumu rođenja, u imenu Regina (2+5+3+1+5+1) te u prezimenu Smith (3+4+1+4+5)/, sretan broj duhovnosti i ljubavi koji ukazuje da će se njegov vlasnik u prvom dijelu života jako truditi, a kasnije uživati u radosti ostvarenja svojih ciljeva. Ovaj broj ukazuje na slavu postignutu napornim radom i odricanjem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

- broj 23 u imenu Elinor (5+3+1+5+7+2) je jedan od najpovoljnijih brojeva u numerologiji koji ukazuje na iznimnu pokretljivost i dinamičnu aktivnost te obećava materijalnu korist i uspjeh. Donosi posebnu vještinu u komuniciranju s ljudima i u iznalaženju novca te spretan dolazak do boljeg položaja.

- broj 21 u imenu Patricia (8+1+4+2+1+3+1+1) je sretan broj, simbol progresa i općeg uvažavanja koji, nakon problema i napora na početku života, donosi i čast i novac.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

A posljednji put upravljala je avionom u travnju 2001. g., u svojoj 89-oj godini! PRVA GLUMICA PILOT Američka glumica sa Broadwaya Blanche Noyes (r. 23.06.1900.) napustila je kazališnu karijeru kada se udala za poštanskog pilota koji joj je dao prve instrukcije iz pilotiranja avionom.

Već 1929. g. dobiva pilotsku licencu i tako postaje jedna od prvih deset žena pilota u SAD! Od 1931. g. je demonstracijski pilot za Standard Oil, a najveći uspjeh u karijeri ostvarila je 1936. g. kada je zajedno sa kolegicom Lousie Thaden pobijedila na utrci Bendix Trophy Race i postavila novi svjetski rekord od 15 sati za let između New Yorka i Los Angelesa!

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Njihova pobjeda nad svim muškim i ženskim pilotima bila je iznenađenje za sve, pa i za njih (“očekivale smo da ćemo biti kravlji rep!”), a nagrada je iznosila 7.000 US $!

U imenu Blanche nalazi se vrlo primamljiv i sretan broj 24 (2+3+1+5+3+5+5) koji ukazuje na mogućnost ostvarivanja koristi od osoba drugog spola i kroz ljubav.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U datumu njenog rođenja nalazi se sretan broj 23 kojeg je i njena kolegica Elinor imala u svom imenu, a u prezimenu Noyes je sretan broj 21 (5+7+1+5+3) kojeg je Elinor imala u svom imenu Patricia!

U zbroju imena i prezimena, ova hrabra letačica, imala je sretan broj 45 (24+21) koji donosi uspjeh onima koji se bave medicinom, sportom, igrama na sreću ili ako rade u industriji koja proizvodi, prerađuje ili usavršava metale/kovine (od metalurgije i strojogradnje, preko aviona do kompjutora). Ovo je broj koji ukazuje na lijepu budućnost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Njezin suprug umro je davne 1935. g. u avionskoj nesreći, a Blanche je umrla u listopadu 1981. g. u 82-oj godini života.

PRVA HRVATSKA PILOTKINJA I PADOBRANKA Tri tjedna poslije njenog datuma rođenja (18.03.1913.) i dva tjedna prije njenog datuma smrti (24.04.2003.), valja se sjetiti da je Katarina Matanović – Kulenović bila prva hrvatska žena pilot i padobranac!

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon osnovne škole u rodnom mjestu Vuka kod Osijeka i dva razreda gimnazije u Osijeku, Katarina na gornjogradskom Katarinskom trgu u Zagrebu završava šest razreda gimnazije. A nakon položenog tečaja za uredski posao zapošljava se u građevinskom poduzeću Švab, da bi, sportski nastrojena Katarina (zimi je svaki dan odlazila na skijanje!), u 23. godini prvi put sjela u avion! Iduće godine počinje s instrukcijama letenja, a već 10.10.1936. pred komisijom i po vrlo lošem vremenu polaže pilotski ispit s odličnim uspjehom i postaje prvi hrvatski ženski pilot. Godinu dana nakon prvog leta Katarina je težila novom izazovu, skoku s padobranom!

Organizatore aeromitinga u Beogradu je 05.06.1938. uspjela nagovoriti (iako su njeni zahtjevi shvaćani neozbiljno) da joj dozvole skok s padobranom iz aviona. Na kraju se upornost isplatila te Katarina izvodi svoj prvi skok s 1500 m visine i postaje prva žena padobranac u Istočnoj Europi (makar je pri doskoku iščašila nogu!).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kao vojni pilot primljena je 1941.g. u službu Prve zrakoplovne luke u Zagrebu s činom poručnika i letjela lakim dvosjednim avionom na zadacima prijevoza dokumenata, lijekova i ranjenika. Katarina se uskoro udaje za poznatog novinara dnevnika NovostiNamika Kulenovića koji nije volio letenje i uvijek je bio zabrinut kada se Katarina nalazila u svom malom avionu.

Igrom sudbine 22.05.1944. Namik je službeno morao odletjeti u Bihać, a avion kojim je pilotirao pilot Bartol Mihaljević oborio je jedan engleski Spitfire!

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako u lošem psihičkom stanju Katarina se već tjedan poslije javlja na dužnost, onog istog dana kada je bombardiran aerodrom na Borongaju. Jedna bomba je pala blizu zaštitnog rova i dvije krhotine pogađaju je u čelo. Srećom rane nisu bile teže te je isti dan otpuštena na kućnu njegu, ali pri preventivnom pregledu liječnici su otkrili da je Katarina trudna. Do kraja rata bila je na bolovanju i nakon toga dana više nije letjela.

U imenu Katarina nalazi se sretan broj 17 (2+1+4+1+2+1+5+1) koji ukazuje da će se njegov vlasnik u prvom dijelu života jako truditi, a kasnije uživati u radosti ostvarenja svojih ciljeva. Ovaj broj ukazuje na slavu postignutu napornim radom i odricanjem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U prezimenu Matanović je sretan broj 32 (4+1+4+1+5+7+6+1+3) koji ukazuje na izuzetnu aktivnost, djelatnost i mobilnost te obećava uspjeh. Donosi osobitu umješnost u kontaktiranju s ljudima, kao i sposobnost vještog preskakanja stepenica društvene hijerarhije.

Broj 18, u njenom datumu rođenja, je opasan i moćan broj koji zrači sukobima, društvenim konfliktima i prevratima, vojskom i ratom te opasnostima eksplozije, vatre i nevremena. Taj broj čak u 80% slučajeva izaziva rastanke i tako da vlasnik broja 18 ostane neprimjereno rano udovac ili udovica. Simbol 9 u broju 18 je aktivan, odvažan i impulzivan borac na svim područjima života. Čvrstog karaktera, silne energije i snažne volje, bez obzira na početne teškoće, na kraju doživljava uspjeh. Simbol je fizičke energije, upornosti i srdžbe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Katarina Matanović-Kulenović je umrla prije sedam godina, u 90. godini u Zagrebu.

Brave
Senorita 89
Versailles
Brak na prvu
Samit
default_cta
Tajne vinove loze
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
Brak na prvu Australija
default_cta
Pirata i kapitano
Obiteljske tajne
Otok iskušenja
Cijena strasti
VOYO logo