prepoznavanje i praćenje lica / Umjetna inteligencija postala je dio svakodnevice, u njenom razvoju sudjeluje i ova uspješna švedsko-hrvatska tvrtka

Ono što smo nekada gledali u znanstveno-fantastičnim filmovima, postalo je i naša svakodnevica

14.4.2021.
9:30
VOYO logo

Skeniranjem lica otključati mobitel ili uz pomoć 3D filtera na kamerama mobitela postati tko god poželimo. Ono što smo nekada gledali u znanstveno-fantastičnim filmovima, postalo je i naša svakodnevica.

Korak dalje, kad je u pitanju umjetna inteligencija i softveri za prepoznavanje i praćenje lica, otišla je uspješna švedsko-hrvatska tvrtka. Na njihovoj zagrebačkoj adresi posjetila ih je Nataša Vidaković.

Prije 19 godina počeli su s radom u švedskom Linkopingu i od tada samo rastu. Trenutno broje više od 100 zaposlenih u središnjem uredu u Zagrebu i postali su jedna od vodećih tvrtki u svijetu u području računalnog vida.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Prijetnja umjetne inteligencije /

Postoji način da otkrijete 'deepfake' fotografije - tajna se krije u očima

Image
Prijetnja umjetne inteligencije /

Postoji način da otkrijete 'deepfake' fotografije - tajna se krije u očima

''Imamo preko 250 klijenata iz cijeloga svijeta. Tehnologija koju razvijamo temelji se na umjetnoj inteligenciji, strojnom učenju. To su tehnike i pristupi koji omogućuju računalu da obrađuje vizualnu informaciju'', kazao je direktor tvrtke Gordan Kreković.

A koristi se u brojnim industrijama - u robotici, marketingu - u, primjerice, mjerenju razine raspoloženja i dobi korisnika, zdravstvu pa i automobilskoj industriji - koja im je jedna od glavnih područja za razvoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Razvijamo algoritme koji koriste slike iz frontalne kamere. Ta rješenje prepoznaju okolinu oko nas, detektiraju objekte i prate ih i onda se to koristi u primjenama kao što su automatsko kočenje, održavanje trake'', rekla je Petra Bucić, inženjerka u Odjelu za istraživanje i razvoj automobilske tehnologije.

Zahvajujući tim i informacijama s lica, automobil može upozoriti vozača primjerice, vibracijom sigurnosnog pojasa ili volana te tako spriječiti nesreću.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Naša tehnologija dostavlja podatke o položaju glave, o zatvorenosti ili otvorenosti očiju i pomoću tih podataka moguće je procijeniti umor vozača ili je moguće procijeniti pažnju vozača'', objasnio je voditelj Odjela za razvoj algoritama za analizu lica Petar Stojanac.

A u doba pandemije i procvata internetske trgovine, analiza lica olakšala je mnogima kupovinu iz udobnosti vlastitog doma. A ovakva tehnologija sve češće se koristi i u kozmetičkoj industriji. Tako djevojke prije same kupnje mogu ovako virtualno provjeriti recimo nijansu sjenila za oči, rumenila ili nijansu ruža za usne.

Umjetna inteligencija nalazi se u našim sve pametnijim uređajima i automobilima - te je postala neizostavna sastavnica u njihovom razvoju. A znati da u tom globalnom razvoju sudjeluje i Hrvatska - nije mala stvar. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo