Kultura u usponu /

Svi su oduševljeni atraktivnim lokacijama Lijepe Naše: Hrvatska sve popularnija među stranim producentima

Image
Foto: Dusko Marusic/PIXSELL

Filmska industrija značajno doprinosi razvoju lokalnih zajednica i turizma, a sve više se ulaže i u industriju video igara

29.11.2019.
16:29
Dusko Marusic/PIXSELL
VOYO logo

Hrvatska je od 2012. uprihodila milijardu kuna od stranih producentskih kuća koje su snimale na našim lokacijama, kazao je državni tajnik u Ministarstvu kulture Krešimir Partl u petak na Međunarodnoj autorskoj kreativnoj konferenciji MAKK 2019.

"Dolazili su zbog lokacija koje su im odgovarale, ali i zbog našeg sustava poticaja kreativnim industrijama. Digli smo poticaje na 25 posto. Kada strani producent dolazi u Hrvatsku uzima našu servisnu produkciju, a na svu lokalnu potrošnju dobiva 25 posto povrata investicije", kazao je Partl.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dodao je da su strani producenti itekako zainteresirani za snimanje na našim lokacijama što značajno doprinosi razvoju naših lokalnih zajednica i turizma, a ima i zanimljive posljedice u nekim nama konkurentskim zemljama.

Zbog snimanja povećan i broj turista

"Konkretno, zbog nastavka filma 'Mamma Mia' koji se snimao na Visu grčki je ministar kulture podnio ostavku jer su izgubili to snimanje. No, treba istaknuti i da zbog lokacija gdje su snimani 'Robin Hood', 'Star Wars', 'Mamma Mia' imamo povećani broj turista" , kazao je Partl.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dodao je da očekuje još veći interes stranih producenata za snimanje u Hrvatskoj ne samo zbog atraktivnih lokacija nego i zbog razvoja hrvatske filmske industrije.

"U Hrvatskoj ima toliko snimanja da nema dovoljno djelatnika na 'setu' da se to pokrije", kazao je Partl izdvojivši i prednosti poticaja u drugim sektorima kreativne industrije, među njima i za video (računalne) igre koje su po prvi puta uvrštene u Zakon o audiovizualnim djelatnostima.

"Segment video igara jako je važan u tranzicijskom razdoblju jer na razini EU oko 18 posto audio-vizualnih djelatnika radi u industriji video igara. Industrija video igara raste u Hrvatskoj 50 posto godišnje i ona u ovom trenutku ostvaruje oko 400 milijuna kuna godišnje" kazao je Partl.

Posebno je istaknuo igru "Scum" koju su razvili hrvatski gameri, a jedno je vrijeme bila najprodavanija igra na svijetu te je najavio razmatranje mogućnosti daljnjeg poticanja te industrije po uzoru za filmsku, ali i ostale koje su u sustavu poticaja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Kultura nije trošak'

"U novoj financijskoj perspektivi i nacionalnoj razvojnoj strategiji veliki naglasak Ministarstva kulture stavljen je na kreativni sektor. Stav Ministarstva kulture jest da kultura nije trošak nego je kultura, a pogotovo kreativni sektor, iznimno značajan faktor koji značajno sudjeluje u nacionalnom BDP-u i uz vrlo mala ulaganja može stvoriti i veliki broj radnih mjesta", rekao je Partl.

Iznio je i podatak kako je čak 11,2 posto svih poslovnih subjekata u EU iz područja kulturne i kreativne industrije koja čini između 4 i 6,9 posto udjela u BDP-u Europske unije te zapošljava između 3,8 do 7,5 posto radne snage.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Partl je navio i dodatni angažman Ministarstva kulture u donošenju nove zakonske regulative koja se odnosi na kulturnu i kreativnu industriju, ponovio je kako će Zakon o elektroničkim medijima uskoro ići u javnu raspravu, a najavio je i kako je nacrt Zakona o obavljanju umjetničke djelatnosti i poticanju umjetničkog stvaralaštva u završnoj fazi izrade.

U sklopu MAKK-a 2019. u petak su održana i predavanja o položaju novinskih nakladnika nakon Direktive o autorskom pravu i srodnim pravima na jedinstvenom digitalnom tržištu EU, kao i autorskim pravima novinara i ostalih "kreativaca".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo