Električna vozila budućnost je kojoj težimo i prema količini informacija o njima, ostaje dojam kao da se na držanim razinama čini mnogo u smjeru njihova pozicioniranja na prometnice. Nažalost, praksa to ne potvrđuje, električna vozila i dalje su luksuz, namijenjena najbogatijima - doslovno.
Pokazalo je to istraživanje provedeno od strane Europske automobilske organizacije proizvođača (ACEA - European Automobile Manufacturers’ Association).
Ukupno, u prošloj godini su električni automobili činili svega dva posto od ukupne prodaje svih automobila u 28 članica Europskeunije. Na samom vrhu po tom pitanju je Švedska s udjelom električnih vozila od osam posto u ukupnom zbroju svih vozila na prometnicama, zatim Nizozemska sa 6,7 posto i Finska s 4,7 posto. Bruto domaći proizvod (BDP) po glavi stanovnika na godišnjoj razini u tim zemljama je redom 47.900 eura, 46.600 eura i 42.200 eura.
Čak jedna Belgija u kojoj je BDP po glavi stanovnika 39.600 eura imaju udio električnih vozila od tek 2,4 posto. Nešto niži BDP ima Velika Britanija s 2,5 posto električnih vozila, Francuska s 2,1 posto i Njemačka s dva posto.
S druge su strane "spektruma" zemlje kao Latvija koja ima 0,6 posto električnih vozila, kao i Bugarska, zatim su tu Estonija s 0,5 posto, Litva s 0,4 posto i Slovačka s 0,3 posto. U tim je zemljama BDP po glavi stanovnika između osam i 19 tisuća eura.
A da je u Europskoj uniji, Norveška bi bila uvjerljivi lider sa svojih čak 49,1 posto udjela električnih vozila među svim onima prodnima prošle godine. Ali, to samo potvrđuje pravilo jer BDP po glavi stanovnika u toj zemlji iznosi 73.200 eura.
Što se Hrvatske tiče, BDP po glavi stanovnika u prošloj godini bio je 10.200 eura ili 75.894 kuna.
Ali, udio električnih vozila toliko je nizak da nije mjerljiv pa piše da je nula posto. Identična situacija je u Luksemburgu, na Cipru i Malti. Dakle, Hrvatska je među najgore četiri zemlje EU po ovom segmentu.
I nije problem samo nedostatan broj platformi za punjenje, već je priča ipak šira. Masama su električna vozila još uvijek nepraktična zbog njihova trajanja baterije, trajanja punjenja baterije, snage vozila, iznimno visokih cijena u odnosu na "tradicionalne" automobile, nedostatne brzine i skromnije ponude različitih modela vozila.