O ukusima se ne raspravlja - jedna je od najzloupotrebljavanijih uzrečica starih Latina. Ne samo da se time opravdavaju neobranjivi "ukusi", nego je u originalu ta uzrečica značila da se o ukusima ne raspravlja iz jednostavnog razloga jer se zna što je lijepo, odnosno i estetika ima jasna te univerzalna pravila.
Sve je stvar ukusa?
No, upravo pod egidom da je sve stvar ukusa, jedan hreditovac pobunio se protiv, kako vidi, mržnje prema cajkama i svima onima koji ih slušaju.
"Vidim dosta agresivnu objavu od kolege hredditora o tome kako mrzi cajke u klubovima", počinje, da bi odmah potom (pretpostavio) i napao njegov ukus.
"Kolega moj. što bi ti u klubu? Njihat se i pit vodu dok slušaš Petra Grašu? Ne razumijem", komentira i nastavlja s filozofskim rezonom.
'Moderno je, dobro napravljeno'
"Zašto uopće mrziti cajke? Dobro su napravljene i definitivno bolje od modernih stvari što dolaze sa zapada. Puno radie bih slušao Aleksandru Prijović i Tanju Savić nego one američke piz*arije. Moderno je, dobro je, nije degenerično", kaže. Zaključuje kako nije u redu etiketirati ljude na temelju glazbe, nego stavova.
"Također kaže: to je za seljake. Biti seljak nije ništa negativno, ali biti seljačina je, a samo seljačine mrze i vrijeđaju druge zbog nečeg što vole."
U odgovorima se povela prilično žustra rasprava.
'Ti koji slušaju cajke ugnjetavaju'
Prije svega, neki su istaknuli kako su ljubitelji cajki ti koji osuđuju i nameću.
"Isto tako ti koji slušaju cajke vrijeđaju i ugnjetavanju sve oko sebe koji se ne ponašaju i oblače kao oni. To je najviše izraženo u slabijim srednjim školama gdje takvi doslovno grizu neistomišljenike kao pilići kad počnu kljucati najslabijeg među sobom. Malo sam vidio djevojaka koje slušaju cajke, a koje nisu vrijeđale sve druge cure ako se ove ne bi dovoljno šminkale i ponašale kako se od njih očekuje prema cajkaškim pjesmama.", ističe jedan.
"Nisu problem cajke nego opća kultura onih koji ih slušaju. Naime slušatelji cajki su velikom većinom maloumni, narcisoidni debili puni sebe s jako malim kvocijentom inteligencije."
'A što da ja kažem da su svi punkeri prljavi?'
Ipak, bilo je i onih koji su jednakom mjerom 'trpanja u ladice':
"Da netko veli kako su punkeri ili rockeri prljavi, kuštravi, žgoljavi luzeri, kakvi su dvojica koje ja poznajem i generaliziram da je svatko tko sluša punk ili rock prljav, kuštrav i žgoljav luzer, to bi mene činilo maloumnim, narcisoidnim debilom punim sebe sa jako malim kvocijentom inteligencije", kaže jedan.
Drugi je utvrdio kako oni koji mrze cajke zapravo vide problem u zemlji porijekla.
'Oni koji mrze cajke urlaju ZDS'
"Oni koji mrze cajke, pazi ovo mrze (jer nije isto ne voljeti i mrziti) su isti oni koji se na kojekakvim desničarskim skupovima deru ZDS! Ne smetaju im cajke kao žanr nego jer im je zemlja porijekla Srbija. Ali budimo iskreni - cajke i nisu toliko loše dok ih usporediš sa pjesmama koje proizvodi hrvatska estrada... Pljuvati po npr. Skitnici Marinka Rokvića, a onda svršavati na Kaktus Lidije Bačić ili Karanfile Nives Celzijus je krajnje debilno", kaže.
I na to je brzo stigao odgovor - a što s onima koji mrze cajke, a vole, recimo, EKV?
'Pretvaraju mlade u hrpu buzdovana'
Neki su se, pak, osvrnuli na upitnu kvalitetu cajki kao glazbe.
"Zanimljivo mi je to što ja i ekipa koja sluša cajke imamo vrlo različit odnos prema muzici. Što god radim, u ušima moram imati slušalice, s druge strane ekipa koja se baca po klubovima na cajke glazbu vide samo kao zabavu i društveno prihvatljivo opravdanje za naliti se. Istina je da zaglupljuju mladež i da ih pretvaraju u hrpu buzdovana, a novi se klinci povode za tim buzdovanima kao stado ovaca. Za mene nemaju velike umjetničke vrijednosti", zaključuje hreditovac.